צוללים לתוך הרמב"ם היומי!

בואו עכשיו ללמוד את אחד הספרים החשובים ביותר במורשת ישראל!!!

2 דק' קריאה
הרמבם היומי
לימוד חדש - הרמב"ם היומי.

לימודו של ספר הרמב"ם מיוחד בכך שבעצם הוא ספר ההלכה היחיד שמקיף את ההלכות של כל המצוות כולל מצוות הנוגעות לסנהדרין, בית המקדש ועוד.

השאלה הבסיסית היא - למה בכלל ללמוד רמב"ם? על השאלה הזאת יש כמה וכמה תשובות, ונביא כאן את מקצתן:


הרמב"ם מציג שלמות. לא רק משנה תורה שמקיף את כל התורה, בזמן הזה ולעתיד לבא מהרה יבא, הגות ומעשה. אלא הוא וכל כתביו שילוב של רגישות ומנהיגות, רפואת הנפש ורפואת הגוף, מסתורין ומדע, חכמה ומעשה. תחומים רבים, שכל אחד מהם עולם ומלואו. 

הרמב"ם מציג אמת. החתירה שלו לאמת ברורה וחדה, לעיתים בעוז נגד תפיסות שהשתרשו. המחויבות לדעת את ה', להכיר מחקירה את המציאות "כפי שהיא" היא מטהרת. החתירה שלו להכרעה לאומית, בעולם של ג'לי, של יש אומרים ויש אומרים, היא היחידה שיכולה להקפיץ אותנו קדימה. 

הרמב"ם מציג אהבה. הנתיב שהוא מציע ספוג בתשוקה ולהט בחיים. להכיר את ה', לדעת היאך הוא מנהיג את העולם, הכתיבה שלו מלאה אהבה. אהבת ה', אהבת התורה, אהבת עמו, ואהבת כל יצירי ה'. ראיתם רציונליסט שכל כך מלא אהבה? וכולם גמלו לו כמעשיו: הכול אוהבים אותו ללא קשר לעדה, לעיסוק, או למידת החכמה. 

ומעבר לכל, וזה הדבר הכי חשוב, הרמב"ם מציג חזון. אפשר להסכים איתו, אפשר לחלוק עליו, אבל אי אפשר להתעלם מהחזון, הכיוון, היעדים הגדולים שהוא מתאר עבורנו. כשלומדים רמב"ם כמו שהוא רצה וחלם, יודעים לא רק מה לעשות או מה לחשוב, יודעים מה לחלום, וכשאתה יודע מה לחלום המימוש קרוב. 

אתר ישיבה ומפעל משנה תורה חברו יחד על מנת לתת לגולשי האתר אפשרות ללמוד מבחר הלכות ברמב"ם (5 דקות בכל יום!) עם הפירוש פורץ הדרך של מפעל משנה תורה. בפירוש שאותו ערך הרב יוחאי מקבילי השתתפו ישיבות ומכונים המומחים בתחומם (מכון משפטי ארץ, מכון המקדש, מכון התורה והארץ ועוד), תלמידי חכמים: הרב דביר טל, הלל גרשוני, הרב רועי דובקין ועוד; ומומחים מן האקדמיה: ד"ר יחיאל קארה ופרופ' זהר עמר ועוד.
הנוסח מדויק מכתבי יד, וייחודו של הביאור הוא לבאר את הרמב"ם בנאמנות לדבריו.
ההלכות שיובאו כאן הן מבחר הלכות מתוך הרמב"ם המאפשרות לכולם להתחיל ללמוד, גם למי שלא הורגל בלימוד מעין זה, גברים ונשים כאחד.

לדף המיוחד ללימוד הרמב"ם היומי לחצו כאן.
לאתר מפעל משנה תורה לחצו כאן
.

בנוסף, אתר ישיבה ו"הרמב"ם היומי" חברו יחד על מנת לתת לגולשי האתר אפשרות ללמוד מבחר הלכות ברמב"ם (כ-10 דקות בכל יום!) עם שיעוריו של הרב חיים סבתו מישיבת מעלה אדומים העוברים על כל הלכה והלכה ומבארים אותה בצורה פשוטה.

כמו כן בכל יום מופק בשיתוף עם ערוץ 20 סרטון באורך 90 שניות של הסבר מפורט המבואר נקודה מעניינת מהפרק היומי. 

ניתן להדפיס מתוך האתר את לוח הלימוד החודשי לרמב"ם היומי. ניתן לבחור בין התקדמות בקצב של פרק רמב"ם ליום, כפי שמופיע באתר, או על פי התוכנית של שלושה פרקים ליום. לשם הפקת הלוח הכנסו ל"לוח הזמנים החודשי" של אתר ישיבה, בחרו שם את העמודות הרצויות לתצוגה ועברו לגרסת הדפסה, על מנת להדפיס בצורה נוחה את הטבלה.
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il