מה השבח ב"איומה כנדגלות"?

שיר השירים הוא קודש קודשים, אך לפעמים יש קושי להבין את המשל והנמשל הרמוזים בו. פירוש אינטרנטי חדש על שיר השירים יסדר לכם את המגילה

2 דק' קריאה
אתר ישיבה
על שיר השירים אמר רבי עקיבא: אין כל העולם כולו כדאי כיום שניתן בו שיר השירים לישראל. שכל כתובים קודש ושיר השירים - קודש קדשים!

בשעה טובה הושלמה הכנסת פירוש פשוט ובהיר על כל שיר השירים כחלק מפרויקט פרשני. הייחודיות בפירוש היא העובדה שהוא משלב בתוכו את פירוש המילים ואת משמעות הפסוקים יחד עם פירוש הנמשל הרמוז בפסוק לקשר שבין הקב"ה לעם ישראל. הפירוש מפורסם לזיכוי הרבים על ידי הרב דן עשוש שאף פירסם אותו כספר "מבעד לצמתך" על שיר השירים.

נהגו ישראל לקרוא שיר השירים בציבור כאשר יש שנוהגים לקרוא אותה כל שבוע בליל שבת, ויש שרק בשבת חול המועד של חג הפסח. שיר השירים מבטא את האהבה והחיבור בין עם ישראל לקב"ה אך עושה זאת בצורת משל המתאר את החיבור בין איש לאשתו. לימוד שיר השירים כהכנה לקריאתו בציבור יכול להעמיק את ההבנה בפירוש הפסוקים ולקרב את נמשל המגילה אל הקורא.

כך למשל, את השבח "איומה כנדגלות" מפרש הרב כי "לפי רוב חשיבותה ומעלתה היא מטלת אימה על רואיה, כמו דגלים ממחנות רבים המטילים אימה על רואיהם". לדבריו, הנמשל של הפסוק מדבר על כוחם ומעלתם של ישראל שלמרות שכל האומות מנסות להשמידם, הן עדיין מפחדות ממנה כאילו היתה עם של מלומדי מלחמה המצויים תחת דגלי הצבא.

הפירוש על שיר השירים מצטרף לפירוש הגולשים גם לספרים נוספים בנ"ך כגון יואל ועמוס וכן פירוש מקיף על הש"ס. בנוסף, ניתן למצוא גם פירושים שונים על השו"ע משיטות הראשונים ועד פסיקת ההלכה למעשה ובהם פירוש על הלכות אבלות, פירוש על אבן העזר, חושן משפט ועוד. כל הפירושים זמינים ברשת באתר פרשני והגולשים מוזמנים להוסיף פירושים על המאגר הקיים.

 
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il