קורונה במבט תורני

נגיף הקורונה הפך למגפה עולמית, וגם בארץ עשרות אנשים חלו ועשרות אלפים נמצאים בבידוד. ננסה לתת נקודת מבט תורנית.

2 דק' קריאה
ישיבה
כמובן שצריך להישמע להנחיות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים, ויחד עם זאת חשוב מאוד לזכור את יסודות האמונה הבסיסים ביותר: הקב"ה מנהיג את עולמו, משגיח בהשגחה פרטית וכל דבר שקורה מושגח. אנו לא יודעים מה המטרה האלוקית בהתפשטות נגיף הקורונה , אך האמונה לא משתנה, ואנו סמוכים ובטוחים שכל מה שעושה הקב"ה - הכל לטובה.

הרב יוני לביא סיפר על שמונת העוגנים שמחזקים אותו בימים אלה:
1. האנושות סבלה בעבר ממגיפות המוניות, אך הרפואה הייתה אז מפגרת ופרימיטיבית. הרפואה כיום מתקדמת מאי-פעם ויש לה כלים חדשניים להתמודד עם מחלות.
2. המומחים מעריכים שתימצא תרופה לקורונה. כנראה זה ייקח מספר חודשים אבל טובי המומחים עובדים על זה במרץ מסביב לשעון.
3. אנו זוכים לחיות במדינת ישראל שנכנסה למשבר במצב מצוין מבחינה רפואית וכלכלית, ללא ספק טוב יותר מרוב מדינות העולם.
4. מערכת הבריאות נוקטת בכל הצעדים הנדרשים להתמודדות עם המחלה. חלקם נראים לנו טרחניים ומעיקים, אך אין מה לומר: התוצאות מדברות בעד עצמן. בעוד מדינות אחרות נשטפות על ידי הנגיף, אצלנו העניינים תחת שליטה.
5. המומחים אומרים שהנגיף אינו קטלני כפי שחששו מלכתחילה ואחוז התמותה עומד על 0.5% בלבד. רוב הנפטרים היו אנשים קשישים מאוד או כאלו שכבר סבלו מבעיות בריאותיות. לאנשים בריאים ולצעירים הסיכון קטן ביותר.
6. האביב בפתח וההתחממות הכללית צפויה להשפיע לטובה ולהביא לדעיכת התפשטות הנגיף.
7. החשוב מכל - 'קורונה' פירושה כתר (בדומה לצורתו של הנגיף במיקרוסקופ), אך כאנשים מאמינים אנו יודעים שכתר המלכות שייך לאחד בלבד: לריבונו של עולם. היסטוריה שלימה מעידה ומסורת יצוקה כברזל קובעת: העולם הזה אינו הפקר. ישנה השגחה פרטית על כל אדם ובוודאי כשמדובר בעם ישראל בכללו - עברנו צרות גדולות בהרבה, תמיד יצאנו כשידינו על העליונה.
8. המשענת האחרונה היא התפילה. להרים מבט אל השמים, לפתוח את הלב ולבקש בכל הכוח: "רפאנו ה' ונרפא, הושיענו וניוושעה". שלח רפואה שלימה לחולי עמך ולעולם כולו.
 
לקט נושאים מהאתר בעניין זה:

נושאים אמוניים:
מה צריך ללמוד מנגיף הקורונה? - הרה"ג יעקב אריאל
מה רבי עקיבא איגר כתב על המגפה?
העצה הרוחנית להינצל מהקורונה - הרב שמואל אליהו
התייחסות התורה לכניסה לבידוד - הרב שמואל אליהו
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il