לקחים חינוכיים מהקורונה

צוות ישיבת בני בנימין כתבו את הלקחים החינוכיים והתורניים שניתן להפיק מהקורונה. מוזמנים לקרוא!

גודל טקסט
הגמרא במסכת ברכות אומרת " כמה הלכות גדולות ניתן ללמוד מהארוע והתפילה של חנה בזמן היותה עקרה.
 
חשוב שנדבר עם תלמידנו על הכוונה ועל הצורך בשמירת הגיינה. לקחת את הדברים לתשומת לב ולא להתעלם.
 
יחד עם זאת, בנוסף, לפני או אחרי, חשוב וכדאי לנצל את הארוע הקורונה לחינוך. חינוך לערכים, להלכה, לאמונה ומוסר וללמוד גם ממנו דברים גדולים.
לא להשאר רק במקום הקטן והמפחיד, לפתוח את הראש לגודל ומשמעות
 
הגיינה- כמה תועלת יש בהדרכת חזל ליטול ידיים לניקיון ולאכילה
 
רבות מחשבות בלב איש - עם תכניות ורצונות, לעשות לארגן לשלוט והנה נגיף אחד משנה את התמונה, האישית והציבורית ואפילו העולמית. מעצמות, כלכלה, תחלואת שליטים ועוד. אז מי מנהל את העולם?
 
שמירת נגיעה- נושא שלא קל לכולם. תלמידים שואלים בשגרה על ההפרדה בשמירה עם בנות דודים ועל הדודות וכו'. בשיח נראה שזה לא "קול" לשמור. ובבת אחד פתאום זה ניתן ליישום ועוד יותר מזה, ככל שאתה מקפיד יותר אתה נאור יותר.
 
בידוד- כמה זה קשה, ישנה הבנה למורכבות ולקושי. עוזרים, חושבים עליהם ועוד. אבל בשגרה, כמה אנשים חיים סביבנו בבידוד שנים רבות? בידוד פיזי או רוחני. כמה אנחנו ערים למצבם?
 
טובתי או טובת הכלל?- בעולם של האני במרכז ופתאום צריך להיות בבידוד כדי שלא לפגוע באחרים. מקפיד? אכפת לי? איפה אני ממוקם?
 
צניעות- פתאום נגלה שאפשר לשמוח ולחגוג עם מאה איש ולא צריך להוציא עשרות אלפי שקלים על חתונה ובר מצוה
 
צדקה תציל ממוות כך לימדונו חזל, כדאי ליישם.
 
דיני טומאה וטהרה- נראים לא שייכים ולא מובנים. פתאום כשיש הוראות על בידוד מדברים על כללים דומים, עד כמה יכול המדבק לדבק? עד יד שניה או שלישית? מזכיר את שני לטומאה ושלישי לטומאה ואולי מכין לקראת הטהרה
 
כשרות המאכלים- למה אסרה תורה לאכול כל מיני דברים? ופתאום רואים כמה נזק גורמים אכילות של דברים 
 
בבא קמא הנלמדת, דף ס עב
פשט גמרא שהיתה לא ברורה כלכך
ת"ר דבר בעיר  אל יהלך אדם באמצע הדרך... אלא בצידי דרכים
וכשמדריכים על מקומות ציבוריים ולא להתכנס זה נראה פתאום ברור
 
בברכת בריאות איתנה לכולם
צוות יב"ע מטה בנימין
בית אל
תמונה6.jpg
צילום: ישיבה