התפילין של עם ישראל

סיפור מרגש במיוחד על פנייה שהגיע אלינו, וגררה שיתוף פעולה מדהים של כל השרשרת בפיקודית בדרך למבודד במלונית קורונה

צילום עצמי

צה"ל עוצר בכל התחנות להניח תפילין לחולה קורונה

(סיפור אמיתי ממוצאי חג הסוכות)

השאלה הבאה הגיעה למדור "שאל את הרב" באתר ישיבה שעות ספורות לפני חג הסוכות:

נכנסתי לבידוד. אני חולה מאומת. אני נמצא במלונית בירושלים. כבר יומיים לא הנחתי תפילין כי פינו אותי מהבית חולים ישר לבידוד ואני חייב את עזרתכם. חייב להתפלל שאני יצא מהמחלה הזאת. אם אתם יכולים ויש לכם איכשהו דרך להשיג לי תפילין אני אשמח תודה רבה וחג שמח!

הרב עזרא כהן, מנהל אתר ישיבת בית אל מאז הקמתו לפני למעלה מ -20 שנה, התקשר אליו תוך מספר דקות כדי לומר לו שיש לו זוג תפילין נוסף להשאיל לאנשים שצריכים, אך המנהג בישראל הוא לא להניח על תפילין בחג הסוכות.

כשנשאל מדוע הוא לא יכול להשאיל תפילין משכן במלון, ענה כי המלון שלו משלב בין חולי קורונה חיוביים לבין אלו שבאו במגע עם מטופלים חיוביים בקורונה ובכך הם גם נמצאים בהסגר חובה. לכן אסור לו לצאת מחדרו על מנת שלא להפיץ את הנגיף.

מנהל האתר, שבאותם ימים גויס למילואים כקצין במפקדה של פיקוד המרכז האחראית על המלונות המיועדים לקורונה שוחח עם מפקדו (שאינו שומר תורה ומצוות), והמפקד אמר כי אם לא יימצא שום פתרון בסוף חג הסוכות, הוא ידאג באופן אישי שזוג התפילין יועבר לחולה.

את הסוף אתם כבר יכולים לצפות, בעיית התפילין של חולה קורונה נפתרה.

מה שמדהים אותנו יותר מכל בסיפור הזה הוא שדווקא מפקד צה"ל שאינו דתי היה זה שלקח אחריות ודאג לאחיו לזוג תפילין. זה היופי האמתי של מדינתנו היפה, המגוונת והאהובה.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il