מי נושא בהפסד משלוח בדואר שלא הגיע?

כולם מתכוננים לחג הקניות הגדול, אבל מה קורה עם אחרי הקניה משהו בדרך מתפקשש וסל הקניות שלכם לא הגיע? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר!

גודל טקסט
על חבילות ומשלוחים שאינם מגיעים לייעדם, אנו שומעים מידי פעם, אך לא מבורר מי נושא בהפסד ובאובדן המשלוח שאבד.

בגיליון זה נעסוק במשלוח ספר שלא הגיע לייעדו, והצדדים ביקשו לברר מי אמור לשאת בהפסד החבילה,והאם המוכרת מחוייבת לזכות את הנמען בכסף ששילם מכבר.

ראשית נבחן מי מוגדר כבעלי החבילה וברשות מי אבדה, היות וחכמים הגדירו שמטלטלין נקנים במשיכה ובהגבהה בלבד.
עיצוב ללא שם.png
צילום: free

נדון בשאלה העקרונית, על מי האחריות השילוחית. האם משהועבר הספר ליד השליח מוגדר שיצא הספר מרשות המוכרת והינו ברשות הקונה, או שכל עוד לא קיבל הנמען את הספר, מצוי המשלוח ב'ידי' וב'רשות' המוכר.
ונבאר מה משקלה של הסכמת הלקוח להעביר אליו ע"י גורם אמצעי.
לסיום נחדד כמה מדיני השליחות, שיש בהם כדי להשפיע על הכרעת הדין במקרה מעין דידן, וכן נתייחס לנוהג הרווח לזכות את הלקוח באם המשלוח לא הגיע אליו במקח שנעשה ע"י חברות מסחריות, ונדון מה יהא הדין במכירה שהתבצעה בין שני צדדים פרטים.

לקריאת הגיליון לחצו כאן!