שידור חוזר מערב עיון במשנתו של הרב הנזיר

תלמידי הרב הנזיר ומוקירי זכרו ציינו ביום ראשון (כ"ח אב) מ"ב שנים לפטירתו. באירוע צוינה גם השלמת ההוצאה לאור של פירוש הרב הנזיר לספר אמונות ודעות של רס"ג.

2 דק' קריאה
מאבני המקום

ביום ראשון האחרון, כ"ח אב, ציינו תלמידי הרב הנזיר ומוקירי זכרו מ"ב שנים לפטירתו. האירוע המסורתי נפתח בעלייה לקברו של הרב הנזיר בהר הזיתים שם נשא דברים תלמידו הרב יוסף טולדאנו. לאחר מכן התכנס הציבור לערב עיון במשנתו ההגותית. באירוע נשאו דברים תלמידיו ומוקירי זכרו: הרב דוד טבצ'ניק, ראש מוסדות אריאל הקריא את דברי בנו של הנזיר, הרב שאר ישוב כהן, הרב אליעזר ולדמן, הרב אורי שרקי, הרב עזריאל אריאל והרב ד"ר יהודה ביטי.

ניתן כעת לצפות בשידור החוזר בבית המדרש של האתר:

ערב העיון במשנת הרב הנזיר

תוכנית כנס התייחדות ואזכרה


ההתעניינות באירוע בקרב תלמידיו ולומדי משנתו של הרב הנזיר, היא בשל העובדה שבאירוע זה יושקו שני כרכים חדשים – האחרונים בסדרת ארבעת כרכי פירושו המונומנטלי של הרב הנזיר "דרך אמונה" על אמונות ודעות של רס"ג, אותו ערך הרב עזריאל אריאל. פירוש זה מצטרף לרשימה ארוכה של ספרי הרב הנזיר שיצאו לאור בשנים האחרונות בידי חברי מכון "נזר דוד", שע"י מוסדות "אריאל": "פתחי הפרדס" על קל"ח פתחי חכמה לרמח"ל, שלושת כרכי כוזרי המבואר, זכו שכינה ביניהם – ענייני קדושת הנישואין, משנת הנזיר – פרקי יומן אישיים, "דודי לצבי" – התכתבות ענפה בין הרב הנזיר וידידו הרצי"ה ועוד. הספרים החדשים יימכרו באירוע במחיר מיוחד.

מאחורי ההקדשות של שני הכרכים האחרונים מסתתר סיפור מעניין. בשהותו בשוויץ התיידד הרב הנזיר עם עו"ד צעיר בשם מרדכי-מרקוס כהן, בנו של רבה של באזל, הרב אשר מיכאל-ארתור כהן. עו"ד כהן התקרב לתורת הראי"ה קוק, עלה לארץ והיה משתתף בשיעוריו של הרב הנזיר. בנו, מפיק הסרטים הנודע ארתור כהן, החליט לתרום את אחד הכרכים לעילוי נשמת אביו. כרך נוסף נתרם על ידי משפחת הרב הראשי לישראל הרב שלמה גורן זצ"ל והרבנית צפיה כ"ה בת הרב הנזיר, לעילוי נשמת סבם והוריהם הדגולים.

שאלנו את מנהל המכון, הראל כהן, שגם ינחה את האירוע ביום א' הקרוב, מה הפרויקטים העיוניים הבאים שחברי המכון עוסקים בהם? - "בברכתו של מו"ר הרב שאר ישוב כהן שליט"א ומנכ"ל מוסדות אריאל הרב דוד טבצ'ניק, התחלנו לפני כשנה בעריכת פירושו של הרב הנזיר על ספרו של מורו הראי"ה קוק "אורות הקודש", מדובר בפירוש רחב היקף, של אלפי עמודי כתבי יד ואנו מקווים שבזמן הקרוב כבר יצא לאור הכרך הראשון".

"בנוסף אנו כבר בשלבים האחרונים של הוצאת ספר ביוגרפי מאיר עיניים על הרב הנזיר ובו סיפורים מפי תלמידיו ותמונות רבות. מעניין הדבר שלמרות שעברו כבר שנים רבות מפטירתו של מרן הרב הנזיר זצ"ל, בכל שנה הולכים ומתרבים המעיינים בשיטתו ומשנתו והמגיעים לאירועי הזיכרון לפטירתו". 


חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il