הפסק ה - 2000!

אתר פסקים חוגג העלאה של יותר מאלפיים פסקים, בואו לשמוע על מה כל המסיבה?

אתר פסקים

לפני כעשר שנים השתתף הרב ברוך פז, בדין תורה במהלכו סייע לשכנו שלא דיבר עברית לטעון את טענותיו. הרב ברוך שעמל רבות בדין זה, קרא את פסק הדין בו נאמר ש"הנימוקים נשמרו בתיק בבית הדין".

משפט זה הוביל את הרב ברוך לתהות כמה נימוקים של פסקי דין חשובים ועקרוניים נחבאים בתיקים של בתי דין לממונות בארץ ובעולם. דבר זה הוליד את הרעיון להקים אתר המאגד בתוכו פסקי דין של בתי דין לממונות, כעין האתר של פסקי הדין של בתי המשפט הממשלתיים. באתר יוצג הנעשה בבתי הדין, כדי שכל אחד, בין הדיוט בין בר – אוריין, יוכל לראות ולהתבשם מהעבודה הזאת.


מדובר בצעד היסטורי של הרמת קרן התורה וקרן המשפט העברי למקום שמכבד את בעליו, בהצגת החומר היקר הזה לעין כל (התהליך התחיל בהקמת איגוד
לכ–200 בתי דין לממונות, שכיום מונה כ–15 בתי דין שעובדים בשיתוף פעולה ועוד היד נטויה).


הרב פנה לאתר ישיבה, שכבר הרים מיזמים ופרויקטים רבים בעבר, על מנת לייצר שיתוף פעולה שיקדם את המטרה הנעלה הזו. אנחנו באתר ישיבה בנינו אתר חדש ועדכני הבנוי בצורה מונגשת למשתמש ומתקדמת ביותר.

כעת לאחר כ- 10 שנות פעילות, מכון פסקים הגיע לנקודת ציון מיוחדת במינה. בימים אלו הושלמה הכנסת 2000 פסקי דין ועוד יד נטויה.


אז אם טרם פגשתם באתר פסקים, אנו מזמינים אתכם למסע מרתק שמגשר בין המקורות העתיקים של העם היהודי, המשנה, הגמרא, וספרות המפרשים והפוסקים לבין עולמנו המודרני ולראות איך המקורות אקטואליים באופן מופלא
וניסי.

 
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il