ברוך דיין האמת חכם שלום כהן הלך לעולמו

כ"ה אב תשפ"ב

נשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס, הרב שלום כהן, הלך לעולמו בגיל 91.

2 דק' קריאה
ללא

חכם שלום כהן נולד בירושלים, לתופחא מלכה ולרב אפרים כהן, ראש ישיבת המקובלים 'עוז והדר' ששכנה בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים, ונקרא על שמו של הרב שלום שרעבי. בהמשך למד בישיבת פורת יוסף, אצל הרב עזרא עטייה. לאחר נישואיו התמנה כר"מ בישיבת פורת יוסף. יחד עם הרב שמעון בעדני הקים סניף נוסף לישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, בשונה מהסניף בשכונת גאולה, הסניף בעיר העתיקה נוטה לסגנון עולם הישיבות הליטאי.

עד לפטירת אשתו יעל, התגורר ברובע היהודי בדירה השייכת לישיבת פורת יוסף, מתוקף תפקידו כראש הישיבה. מאז התגורר לסירוגין בביתה של בתו בשכונת רמות בירושלים.  מסופר שבעת פטירתה של אשתו עצם הרב את עיניו בצער, תוך שהוא מברך "ברוך דיין האמת". לאחר מכן, סגר אתת ספריו, ומיהר להרים עיניו למעלה ולהודות להשם, כפי שכתוב: "חייב אדם לברך על הרעה, כשם שמברך על הטובה". בהמשך ימי האבל על אשתו, לא שכח הרב לחשוב גם על הסובבים אותו. באחד הימים, קרא אליו את אחד מבני ביתו וביקש ממנו להעביר סכום של כ-120 שקלים לחתן מישיבת פורת יוסף, שמתחתן מאוחר יותר באותו היום. "תדאג שהכסף יעבור לחתן שמתחתן היום. אני לא אגיע לחתונה, אבל את המתנה שמקבל כל בחור ממני, תדאג שזה יגיע אליו לפני החופה", ביקש הרב.

מדברים אלו נוכל ללמוד עמוקות על מעלתם של גדולי ישראל, שעומדים איתן מול הניסיונות הקשים שמזומנים להם, יודעים להחזיק חזק באמונה שלהם, וגם בעיתות של שבר, לא שוכחים לחשוב על כלל עם ישראל.

הרב כהן כתב טור קבוע במוסף השבת של העיתון "הדרך". הוא לא חיבר ספרים, אך תלמידיו הוציאו מקבץ משיחותיו בשם "דובר שלום".

מסע הלווייתו של חכם שלום כהן ייצא היום (שני) בשעה 14:00 מישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים אל עבר בית העלמין סנהדריה.יהי זכרו ברוך.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il