רב משיב חדש באתר!

הרב יהושע שפירא - ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, הצטרף גם הוא לרבנים המשיבים באתר במדור שאל את הרב.

yeshiva.org.il

בשעה טובה, אל מבחר המגוון של הרבנים המשיבים באתר הצטרף רב נוסף, הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן. הרב משיב על שאלות מגוונות תחת הנושא הכלל של שאלות עבודת ה', והרב כבר הספיק להשיב על כמה שאלות בתחום הזה:

בשאלה אחת הרב נשאל למה העולם נברא באופן כזה שאנשים נופלים כל הזמן ממדרגתם הרוחנית ומוטל על האדם להתרומם כל הזמן. הרב השיב שבאמת האדם מראשית בריאתו נברא באופן שהוא עלול לנפילות, כך היה לאורך כל ההיסטוריה ואף ענקי העולם לא ניצלו מהטבע הזה. הסיבה לכך היא שהמעלה הגדולה ביותר של קרבת אלוקים היא רחוק שמתקרב, האפשרות לנפילה נותנת לאדם את הבחירה האם לעשות טוב או רע, ועצם העובדה שאדם מתרחק נותנת לו את היכולת להגיע לקרבה גדולה עוד יותר אל ה'.

הרב קיבל שאלה מאדם שעבר תאונת דרכים קשה ורצה לדעת האם עכשיו מוטל עליו להתעורר לתיקון רוחני כלשהו, או שהוא יכול לחזור לשגרת חייו כפי שהייתה לפני התאונה. תשובת הרב הייתה שללא ספק התורה מדריכה אותנו להתעורר מהמאורעות העוברים עלינו, והשאלה היא על מה צריך להתעורר. הרב ציין שזו שאלה שלא קל עליה, בתאונות דרכים הבסיס הוא להיזהר בכל מה שקשור בזהירות בדרכים בפרט ובכל העניינים של פיקוח נפש בכלל, למסור או לארגן שיעורים על מנת להשפיע גם על הסביבה, ומלבד זאת גם להודות לה' על הנס הגדול.


לתשובות הרב יהושע שפירא לחצו כאן, לשיעורי הרב לחצו כאן.


לשליחת שאלות לחצו כאן.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il