אתר ישיבה החדש

מראה חדש. מבנה חדש. בדיוק בשביל זה יש אינטרנט!

3 דק' קריאה
Vectomart / Shutterstock

האם עולם החול הוא חיובי, שלילי או כלי שניתן להשתמש בו לכאן ולכאן? שאלה עתיקה זו זכתה להתעניינות ודיון רחב עם התפתחות הטכנולוגיה והתרבות אמצעי תקשורת ההמונים כמו הטלוויזיה והאינטרנט. הרב קוק, בשיר יפהפה מבטא את הדילמה, והפתרון:

תלחש לי סוד ההויה כולה,
חיים לי יש קח נא קח,
אם יש לך לב ובלבדם
שרעל יאוש לא זהמהו.


ואם ליבתך ערלה -תלחש לי ההויה -
ויופיי לא יקסימך,
סורה מני סורה,הריני לך אסורה.


אם כל צפצוף עדין,
כל יופי חי, לא הדר שירת קודש
אך זרם אש זרה בך יעוררו,
סורה מני סורה, הריני לך אסורה.


ודור יקום וחי,
ישיר ליופי וחיים,
ועדנה בלי די, יינק מטל שמים.


ומהדר כרמל ושרון שפעת רזי ההויה
תקשיב אוזן עם חי,
ומעדן שירה ויפי חיים אור קודש ימלא,
וההויה כולה לו תדובב:
בחירי, הריני לך מותרת .

הרעיון בשיר, במשפט אחד, הוא שיש תקופות בהן עולם החול מסוכן ויש תקופה של התעלות בה ניתן דווקא לקחת את החיובי בעושר שיש בעולם החומרי.

העולם הוירטואלי בהחלט פתח אינספור אפשרויות של תקשורת, ידע ודמיון. בחיפוש פשוט אפשר להגיע לספרים שבעבר הלא רחוק נדרשו חיפושים ארוכים כדי למצוא את העותק הבודד בספריה המרוחקת. מאידך, נוצרו גם אפשרויות רבות של הגעה לתוכן שלילי או ההתמכרות לאינטרנט. שאלת היחס לעולם החומרי עולה במלוא עוזה ויש הקוראים לאסור כל שימוש באינטרנט או להתיר בדוחק לצורכי עבודה מינימליים.

בצעד שהיה בהתחלה חדשני ועכשיו הפך לנחלת הכלל, אתר ישיבה מנסה לממש למעשה את דברי הרב קוק. "ודור יקום וחי,ישיר ליופי וחיים", המציאות היא שיש אינטרנט והוא מתפתח בקצב מסחרר, השאלה היא איך מנצלים אותו לטובה. אכן, במשך מעל לעשר שנות קיומו, אתר ישיבה הנגיש את היהדות לכל דורש, בין אם זה באלפי שיעורים ומאמרים, עשרות אלפי שאלות ותשובות, אנציקלופדיה יהודית או בפורום דיונים מתוך עולם היהדות.

לעומת כל התוכן השלילי או אף המסוכן שהאינטרנט מציע, אתר ישיבה מניף את הקריאה של "בשביל זה יש אינטרנט – בחירי,הריני לך מותרת".


ברוכים הבאים לאתר ישיבה החדש!

צוות האתר שמח להשיק את אתר ישיבה החדש.

האתר החדש כולל את כל התכנים שהיו באתר הישן אך כעת נוספו לאתר כלים רבים שיעזרו לכם ללמוד תורה ולמצוא תשובות לשאלות במהירות וביעילות.

כחלק מהצורך להיות בקשר רציף אתכם, הגולשים, הוספנו תחום חדש לאתר - כתבות. עם הזמן ראינו כי באתר מתחדשים דברים רבים כל הזמן, מועלות סדרות שיעורים חדשות, משודרים שידורים חיים, מתפרסמות תשובות מעניינות, אולם לכם הגולשים אין דרך למצוא את הדברים בקלות בתוך עשרות אלפי השיעורים או עשרות אלפי התשובות ושאר דפי האתר. החלטנו ליצור שיח בינינו באמצעות כתבות שיציפו ויביאו לידיעתכם דברים מעניינים המתחדשים באתר. אתם מצדכם תוכלו לשתף אותנו בתחושותיכם באמצעות מערכת התגובות שהוספנו (כן, גם כאן למטה...).

באתר החדש יש לכל אחד ואחד את המקום שלו. באזור האישי תוכלו להתעדכן לגבי תשובות לשאלות ששאלתם, לקרוא תגובות, לעקוב אחרי סדרות שיעורים ולמצוא כלים רבים נוספים.

כמו כן, הוספנו מערכת תגיות שתעזור לכם למצוא תכנים לפי נושאים שתחפשו.

באתר החדש הושקעה מחשבת עיצוב רבה ולא פחות מכך מלאכת תכנות ותכנון. חודשי עבודה רבים וארוכים עברו עלינו ואנו מקווים שתיהנו מן המראה החדש והמרענן של האתר.

מלאכת חידוש האתר טרם הסתיימה, ואנו נמשיך בע"ה תוך כדי תנועה לשכלל ולפתח מחדש חלקים שונים של האתר. אנו מתנצלים מראש על עיכובים או תקלות שעשויים להיווצר כתוצאה מכך.

צפו בפתיח החדש של האתר:


הפתיח באדיבותו של חי אוחיון, מומחה לאנימציה ממוחשבת תלת מימדית. עבודתו נעשתה כתרומה לאתר ואנו מודים לו על כך.

נעימת הפתיח נוצרה ע"י mansardian, תחת הרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם.

כמו כן מובאים באתר ישיבה ציטוטים מתוך ויקיטקסט, תחת הרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם.

אז תגלשו, תיהנו, תלמדו וספרו לחברים וגם לנו איך היה.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il