סוף טוב - הכל טוב

ל' כסלו תשע"ה

מכתב מיוחד לגולשי אתר ישיבה. אצל יעקב אבינו כל שנות חייו היו שוות לטובה למרות כל הצרות שסבל, וזאת משום שכשהסוף טוב – הכל טוב.

2 דק' קריאה
yeshiva
לגולשי אתר ישיבה היקרים,
ברכת ה' עליכם.

אנו יודעים שיעקב אבינו סבל רבות בימי חייו. "מעט ורעים" היו ימי שני חייו, כפי שאמר לפרעה. הוא סבל מעשיו, מלבן וממעשה דינה וכשביקש לישב בשלוה קפץ עליו רוגזו של יוסף. בכל אופן, נאמר בפרשה "ויהי ימי יעקב שני חייו שבע שנים וארבעים ומאת שנה". מחזרת המלים "שני חיי שרה" הסביר רש"י בתחילת החומש שבא הכתוב לומר שכולן שוות לטובה. אם כן, גם אצל יעקב אבינו כל שנות חייו שוות לטובה למרות כל הצרות שסבל?
החפץ חיים מסביר על כך שכשהסוף טוב – הכל טוב, ועל כך אמר הכתוב: "טוב אחרית דבר מראשיתו". ולא זו בלבד, אלא שהכיר לבסוף גם בתועלת, בסיבה ובתכלית של כל מאורעותיו, והבין שכל היסורים והצרות היו לטובה. מעשה אבות סימן לבנים, ובע"ה נאחל שיתברר בקרוב שכל הקשיים שעובר עם ישראל לאחרונה כולם לטובה וסוף דבר הכל נשמע.
נמצאים אנו בסיומה של שנת כספים, וקוראים אנו לכם, הנהנים והמשתמשים באתר, לעזור לנו בהמשך החזקתו. הוצאות האחזקה גדולות מן ההכנסות מתרומות ומפרסום ואנו זקוקים להמשך עזרתכם ושותפותכם עמנו בהפצת תורה זו שאין כדוגמתה.
נרצה לשתף אתכם במכתב מרגש שקיבלנו בתקופה האחרונה מאחת הפונות במדור "שאל את הרב":
אם הרב זוכר מכל השאלות שפעם שאלתי אותו, חזרתי בתשובה לפני פחות משנה והדבר הראשון שלקחתי עלי היה שבת, והשבת הראשונה הייתה השבת של כיפור. מאז הספקתי לקחת צניעות, להתקדם ב"ה, להתמלא במוסר שלמדתי הרבה. נהייתה לי דרך עם הזמן, בתחילה הייתי מבולבלת, לא הייתה לי דרך אחת. והיום ב"ה יש לי דרך אחת ורב אחד, וגם החתן לעתיד הוא תלמיד שלו ככה שזכינו ששנינו באנו מאותה ההנהגה. בתקופה הזאת סיימתי יב... אני שמחה שבסופו של דבר הגעתי לתכלית האמיתית של החיים וזה להקים בית של תורה עם אמונה שהפרנסה היא משמיים והשם ישלח את כל הדרכים לעזור ולסייע. ואני רוצה לומר תודה רבה לרב, כי בתחילת דרכי שהייתי מבולבלת הרב נתן לי הכוונה שעזרה לי מאוד ובנתה אותי ולכן רק רציתי לשמח את הרב ולשתף אותו! תודה רבה ושהשם ישמור אתכם!

התרומות מוכרות לצורך מס וניתן לתרום מכספי מעשר כספים. ניתן לתרום באמצעות טופס מאובטח באתר בקישור:
או לחילופין לפנות אלינו דרך ה"צור קשר" שבאתר.

בברכה נאמנה
צוות אתר ישיבה
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il