חודש סיוון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,380 בתים ,  31 במאי 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''סיוון''' הוא החודש התשיעי (מ[[תשרי]] בלוח השנה העברי. בתנ"ך הוא מכונה "החודש השלישי" (מ[[ניסן]]). בחודש סיוון חל חג ה[[שבועות]]. חודש סיוון תמיד יהיה [[חודש מלא]], כלומר בעל שלושים יום. הוא בא לאחר חודש [[אייר]] ולפני חודש [[תמוז]]. מזלו של החודש הוא תאומים.  
[[חודש סיוון]] הוא החודש התשיעי (מ[[תשרי]] בלוח השנה העברי. בתנ"ך הוא מכונה "החודש השלישי" (מ[[ניסן]]). בחודש סיוון חל חג ה[[שבועות]]. חודש סיוון תמיד יהיה [[חודש מלא]], כלומר בעל שלושים יום. הוא בא לאחר חודש [[אייר]] ולפני חודש [[תמוז]]. מזלו של החודש הוא תאומים.
==מקור השם==
השם מופיע לראשונה ב[[מגילת אסתר]] כחודש בו נשלחו הצווים של מרדכי {{ציטוטון|וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי הַמֶּלֶךְ בָּעֵת הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא חֹדֶשׁ סִיוָן בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ וַיִּכָּתֵב כְּכָל אֲשֶׁר צִוָּה מָרְדֳּכַי}}. פירוש השם הבבלי של החודש הינו "סיוונו" כלומר "חום השמש".
==אירועים בחודש==
בחודש סיוון ניתנה התורה וכל תחילת החודש רצופה במאורעות הקשורים לכך, ובשל כך אין אומרים תחנון עד יום י"ב בסיוון. ביום ב' בסיוון חל [[יום המיוחס]] ולאחריו [[שלושת ימי ההגבלה]] ו[[חג שבועות]]. הימים לאחר חג שבועות אין נוהגים לומר תחנון משום שבימים אלו ניתן להשלים את קורבנות החג למי שלא הספיק להביאם בחג, והם מכונים [[יום טבוח|מיקרופדיה תלמודית:יום טבוח]].
==לקריאה נוספת==
* חודש סיוון מתוך האנציקלופדיה התלמודית- [[אנציקלופדיה תלמודית:סיון]].




{{תבנית:חודשי  השנה}}
{{תבנית:חודשי  השנה}}
[[קטגוריה:חודשי השנה]]
[[קטגוריה:חודשי השנה]]
בירוקרטים, בודקים, עורכי ממשק, מנטרים, supress, מפעילי מערכת, משתמשים עם גישה לאנציקלופדיה תלמודית
17,693

עריכות

תפריט ניווט