דוד המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,640 בתים ,  21 באוקטובר 2020
שורה 85: שורה 85:


====מרד אבשלום====
====מרד אבשלום====
{{הפניה לערך מורחב|מרד אבשלום}}
עונשו המרכזי של דוד על [[חטא בת שבע]] הוא מרד אבשלום. הרקע למרד מתחיל במעשה [[אמנון ותמר]] בו בנו אמנון מתאהב בתמר - בת נוספת של דוד ממעכה, ובסופו של דבר אונס אותה. כעבור שנתיים אבשלום שהיה בן נוסף של דוד ומעכה הורג את אמנון, ובורח מפני דוד לגשור.
כעבור שלוש שנים הוא מושב לירושלים בתיווכו של יואב, וכעבור שנתיים נוספות אף לראות את פני אביו דוד. לאחר כל זה, אבשלום מתחיל לגנוב את לב העם ע"י זה שכל מי שמגיע למשפט אצל דוד המלך - הוא פוגש אותו בחוץ ואומר לו - אני הייתי מסכים איך ודואג לך והמלך לא ישמע לך, ולאחר תקופה כזו הוא מורד בדוד ומכריז על עצמו כמלך ב[[חברון]] העיר בה דוד מלך לראשונה על שבט יהודה, ומצליח לסחוף אחריו את רוב העם. [[אחיתופל]] יועץ דוד שותף איתו במרד. אחיופל מייעץ לאבשלום לשכב עם פלגשי אביו לעיני העם, ובזה מקויים העונש שהושת על דוד "ואני אעשב בגלוי".
דוד בורח מירושלים מפני אבשלום, יחד איתו באים [[יואב]] שר הצבא, [[צדוק ואביתר]] הכהנים, [[הכרתי והפלטי]], ובדרך מצטרפים אליו, כאשר [[חושי הארכי]] מבקש להצטרף אליו הוא שולח אותו להפר את עצת אחיתופל.
[[שמעי בן גרא]] משבט בנימין מקלל את דוד, ו[[אבישי בן צרויה]] מבקש להרגו, אך דוד אוסר עליו.
דוד מקבל את מרד אבשלום בכניעה לקב"ה והבנה מלאה שזה בהשגחה א-לוקית וכעונש על חטאו - ולכן, הוא מורה להשאיר את ארון הא-לוקים בירושלים ואוסר על [[אבישי בן צרויה]] להרוג את שמעי בן גרא שמקלל אותו "ה' אמר לו קלל", ויחד עם זה הוא פועל בחכמה ובגבורה להתגבר על המרד, ולכן הוא בורח, שולח מרגלים, ומתכונן למלחמה ע"י חלוקת הבאים עימו לשלוש יחידות שבראשן: יואב, ו[[איתי הגיתי]]. יחד עם זה, דוד איננו רוצה שאבשלום ימות, והוא מצווה
====מרד שבע בן בכרי====
====מרד שבע בן בכרי====
====אדניהו בן חגית====
====אדניהו בן חגית====
228

עריכות

תפריט ניווט