חסידות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 228 בתים ,  28 בדצמבר 2022
שורה 137: שורה 137:
=== המשיחיסטים ===
=== המשיחיסטים ===


קבוצה ה"משיחיסטית" המכנה אתו "מלך המשיח שליט"א". קבוצה זו מכירה ברבי בוודאות כמשיח וסבורה כי הוא עדיין נמצא איתנו בדיוק כמו לפני הפטירה, זאת ע"פ ביאורו של הרבי אודות נשיא הדור שבכל דור - שמוכרח להיות חי בגוף גשמי וע"פ מאמר ה"זוהר" שצדיקים ניכרים בעולם אחרי מותם יותר מאשר בחייהם, ולכן הקבוצה מתייחסת ומתנהגת אליו ככזה. אנשיה מאמינים כי נמצא בתפילות בבית מדרשו, ואף מכינים לו כיסא. קבוצה זו הינה הקבוצה הגדולה בחסידי חב"ד, והיא אף הצומחת והמתפתחת ביותר. קבוצה זו  מתבלטת בפעילותה בשטח.
קבוצה ה"משיחיסטית" המכנה אתו "מלך המשיח שליט"א". קבוצה זו מכירה ברבי בוודאות כמשיח וסבורה כי הוא עדיין נמצא איתנו בדיוק כמו לפני הפטירה, זאת ע"פ ביאורו של הרבי אודות נשיא הדור שבכל דור - שמוכרח להיות חי בגוף גשמי וע"פ מאמר ה"זוהר" שצדיקים ניכרים בעולם אחרי מותם יותר מאשר בחייהם, ולכן הקבוצה מתייחסת ומתנהגת אליו ככזה. אנשיה לא הולכים לקברו, ואף מאמינים כי נמצא בתפילות בגופו, ולכן בחלק מהמקומות אף מכינים לו כיסא ומעלים אותו לתורה. קבוצה זו הינה הקבוצה הגדולה בחסידי חב"ד, והיא אף הצומחת והמתפתחת ביותר. קבוצה זו  מתבלטת בפעילותה בשטח.
בדר"כ עקב אופיים האקטיבי יותר.


ה"משיחיסטים" שואלים את הרבי שאלות באופן הדומה לגורל הגר"א, כלומר הכנסת המכתב עם השאלה לספר אגרות קודש, המורכב ממכתבים ששלח הרבי, ו"פתיחה" בעמוד מסוים, לאתר את התשובה. אמצעי כתיבה זו ידוע ומפרוסם בתורת ישראל, זהו אמצעי בו שאלו גדולי ישראל מכל הדורות. כתיבה זו הוכיחה את עצמה ע"י ריבוי מופתים גדולים שנעשו דרכה.
ה"משיחיסטים" שואלים את הרבי שאלות באופן הדומה לגורל הגר"א, כלומר הכנסת המכתב עם השאלה לספר אגרות קודש, המורכב ממכתבים ששלח הרבי, ו"פתיחה" בעמוד מסוים, לאתר את התשובה.  


מעטים בקבוצה המשיחית טוענים נחרצות שיש לפרסם לכל אנשי הדור את הרבי כמלך המשיח ונביא הדור בכל דרך אפשרית. הם נסמכים באישורים מעטים שנתן הרבי לפעולות מעין אלו, ובכך שהוא עודד לעיני העולם כולו, את חסידיו ששרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".
חלקים בקבוצה המשיחית טוענים נחרצות שיש לפרסם לכל אנשי הדור את הרבי כמלך המשיח ונביא הדור בכל דרך אפשרית. הם נסמכים באישורים שנתן הרבי לפעולות מעין אלו, ובכך שהוא עודד לעיני העולם כולו, את חסידיו ששרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".


== מאפייני חסידות חב"ד ==
== מאפייני חסידות חב"ד ==
בירוקרטים, בודקים, עורכי ממשק, מנטרים, supress, מפעילי מערכת, משתמשים עם גישה לאנציקלופדיה תלמודית
17,689

עריכות

תפריט ניווט