פרעה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 384 בתים ,  14 ביוני 2012
שורה 76: שורה 76:


===גזירות פרעה===
===גזירות פרעה===
כשראה פרעה שבני ישראל מתרבים, ויש חשש שאם תפרוץ מלחמה, בני ישראל יצטרפו לאויבי מצרים - החליט פרעה להפוך את בני ישראל לעבדים, והחל להעביד אותם בעבודת פרך, בבנין הערים '''פיתום''' ו'''רעמסס'''.  
כשראה פרעה שבני ישראל מתרבים, ויש חשש שאם תפרוץ מלחמה, בני ישראל יצטרפו לאויבי מצרים - החליט פרעה להפוך את בני ישראל לעבדים, והחל להעביד אותם בעבודת פרך, בבנין הערים '''פיתום''' ו'''רעמסס'''. על פי המדרש, {{מקור|מדרשי-אגדה:שמות רבה א י$שמות רבה א, י}} הלך פרעה ביום הראשון ועבד בעצמו, וכל מי שלא רצה לעבוד, וטען שהוא איסטניס - הראו לו שאפילו פרעה עובד.


לאחר שעם ישראל המשיך לגדול, הורה פרעה למיילדות העבריות להרוג את התינוקות הזכרים הנולדים ליהודים - אך הן לא עשו זאת, ונימקו זאת בכך שהן לא מסםיקות להגיע אל בתי העבריות עד שהן יולדות בעצמן. בעקבות זאת, ציווה פרעה על עמו להשמיד את כל הבנים הנולדים לישראל.
לאחר שעם ישראל המשיך לגדול, הורה פרעה למיילדות העבריות להרוג את התינוקות הזכרים הנולדים ליהודים - אך הן לא עשו זאת, ונימקו זאת בכך שהן לא מספיקות להגיע אל בתי העבריות עד שהן יולדות בעצמן. בעקבות זאת, ציווה פרעה על עמו להשמיד את כל הבנים הנולדים לישראל. על פי רמב"ן, הגזירה לא האריכה ימים, והתבטלה כעבור שנים מספר.


===הולדת [[משה]]===
===הולדת [[משה]]===
526

עריכות

תפריט ניווט