איך נתייחס לבעלי נטיות הפוכות?

הרב שמואל אליהו שליט"א: אנשים חושבים שנטיות הפוכות הם המצאה של דורנו, וזו טעות גדולה, הנטיות הללו לא הומצאו בדור הזה, נטיות הפוכות היו גם בזמן של מתן תורה.

4 דק' קריאה
דוד ול"ך

בחירה חופשית בדרך של הרב בני לאו או של אלוקים

קראתי מה שכתב הרב בני לאו שצריך להתייחס בהקשבה והכלה לאנשים שיש להם תאווה למשכב זכר שהתורה אסרה. הוא מתיר להם לגור ביחד, ומציע לקהילות הדתיות לאמץ בחום משפחות של גבר וגבר, הוא מתייחס לאנשים אלו כאנוסים ולכן הוא מקיל להם קולות רבות, ומעודד אותם להקים משפחות של גבר וגבר.
מי שקורא אותו עלול לחשוב כי נטיות הפוכות הם המצאה של דורנו, וזו טעות גדולה, הנטיות הללו לא הומצאו בדור הזה, נטיות הפוכות היו גם בזמן של מתן תורה. ביוון וברומא הפכו אותם לחוקיים, מסתבר שבורא העולם שכתב את התורה 'גם' הכיר את הנטיות הללו ונתן לנו כלים להתמודד עם היצר הזה. הציבור צריך להחליט אם הוא רוצה לקבל את דרכו של הרב בני לאו או את דרכם של חכמים ודרכו של בורא העולם.
הרב בני לאו כותב כי הוא כתב את הדברים הללו אחרי שראה סרט על גבר עם נטיות הפוכות שנכנע לרבנים והתחתן עם בחורה שיש לה נטייה לנשים. לפי התסריטאי הנישואים הללו עלו על סרטון ויצרו כאבים רבים. הוא רק שכח שסרטים הם לא מציאות. סרטים הם יציר דמיון של תסריטאי. ואפילו אם סרט נכתב על פי אירוע יחיד אי אפשר על פיו לשלול את תורת ה' ולקבוע שאלוקים טעה וצריך להמציא דרך חדשה להתמודד עם יצר הרע.
כולנו חייבים לזכור כי אם סרטים מחזות ועיתונאים יהיו סרגל האמת שעל פיו נכוון את החיים שלנו, בימי היוונים בוודאי היינו מאמצים את התרבות האלילית ההלניסטית. אין ספק שכל המאמרים והמחזות שהוצגו בימים ההם היו על התרבות והערכים האליליים. למזלו של עם ישראל היו בתוכו אנשים שהבינו שלא קובעים דרך חיים על פי תסריט ומחזה, אלא על פי דברי אלוהים חיים.
חשוב שנדע כי העקרון שעומד בבסיס המאמר של הרב בני לאו הוא טעות. הוא מאמץ את ההנחה של התנועה הלהטבי"ת שהנטיה לגברים היא נטיה מולדת ולא ניתנת לשינוי. לדעתם ולדעתו כל מי שמנסה לשנות אותה - פועל כנגד הטבע והוא טועה ומכשיל וכו'. לעומת זאת גבר שעושה ניתוח וכורת אברים ומאכיל את עצמו סטרואידים כדי שיראה אשה - פועל על פי הטבע. הזוי, אבל זה מה שהלהט"בים חושבים.
כדאי שנדע כולנו כי תומכי הלהטבי"ם ואחרים השקיעו מאות מיליוני דולרים כדי לאשש את הטענה שלהם ולמצוא גֶּן לנטיות הפוכות - ובשום מחקר זה לא נמצא, כי הוא פשוט לא קיים. מי שמבין את חוקי הגנטיקה יודע שגֶּן כזה לא יכול להיות כי על פי חוקי הברירה הטבעית, הוא היה משמיד את עצמו לפני דורות רבים.
עוד חשוב לדעת כי לפני יותר משנה התפרסם מחקר גדול ומקיף שנועד לבדוק האם הנטיה של גברים לגברים ושל נשים לנשים היא נטיה גֶּנֶטִית או שהיא תופעה חברתית. המחקר הזה היה מחקר מקיף מאוד כדי שלא יהיה ספק על מהימנות התוצאות שלו, הוא נערך על יותר מ-480,000 נבדקים ובו התגלה כי ביותר מ-99% מהמקרים מדובר בהשפעות חברתית ולא בנטיות גנטיות. על פחות מ1% אחד הם מצאו אולי קשר גנטי, שזה ממש אפסי.
אני מביא את המחקר הזה לטובת אנשים שחושבים כי אלוקים לא הכיר את החשיבה החדשנית של הלהטבי"ם ואם הוא היה מכיר, אולי הוא היה משתכנע. תקראו את תוצאות המחקר הענק הזה ותבינו שמדובר באנשים שיש להם נטיה והם החליטו לוותר ולהתמכר, והחליטו לתת להתמכרות שלהם הצדקה שאינה קיימת.
כדאי ללכת בדרך של אלוקים. גם בגלל שזה נכון וגם בגלל שזה הרבה יותר שמח, הדרך הזו נותנת תקווה גדולה לכל מי שיש לו את הנטייה הזו ואומרת לו, אתה יכול לנצח. אתה יכול להקים משפחה, יהיו לך ילדים שלך ולא ילדים מאומצים. זה נכון שתצטרך להתמודד ולהתגבר על היצר הרע שלך, אבל תזכור שכולנו מתגברים כל הזמן על היצרים הרעים שלנו ושמחים מאוד כשמנצחים אותם.
לא כדאי לך ללכת בדרך של הלהטבי"ם שנכנעים ליצריהם הרעים, יש בקרבם אחוז גבוה מאוד של בגידות, אחוז גבוה מאוד של התאבדויות. מספר האנשים שרוצים להתאבד מקרב האנשים שמתמכרים לתאווה הזו מרקיע שחקים. החיים הללו מלאים צער וכאב ועגמת נפש. למה לך לבחור בחיים שכאלה.
לעומתם כל אלה שהתגברו על היצר הרע הזה והצליחו לעורר את היצר הבריא שהיה רדום שבתוכם, חיים ושמחים ויולדים ילדים בריאים ושלמים, גם אם הם צריכים יותר להיזהר יותר שלא ליפול בחטא, כמו שכל אחד צריך להזהר שלא ליפול בחולשות שלו.
אני רוצה לסיים בעוד הערה אחת. הרב לאו מציע לנו לקבל משפחות של גבר וגבר. הוא גם מציע לנו לעודד נישואים של גבר וגבר בהנחה שהם לא יעברו על דיני התורה. אני מציע לא לקבל את הצעתו, ממש כמו שלא היינו מציעים לגבר לחיות עם אשת איש בבית אחד, ולהניח שהם לא יחטאו. כל זאת מלבד העובדה שההצעה שלו היא גם נגד סעיפים מפורשים בשולחן ערוך.
כל אחד מבין כי מי שרוצה להתגבר על יצר ניאוף של נשים חייב לצמצם עד למינימום פגישות עם נשים שאינן צנועות. וכד'. מי שרוצה להנצל לא יכול להסתובב בפאבים או בחוף הים, ממש כך לא יכול אדם שיש לו יצר משיכה לגברים לגור עם גבר בדירה אחת. וזה פשוט.

טוב יעשה הרב בני לאו ויגנוז את החוברת שלו, היא הפך התורה והפך גמור של כל דברי חז"ל שהזהירו מאוד מנתינת הכשר ומיסוד של היצר הרע הזה חכמינו כתבו כי המצווה ששומרים אומות העולם מתוך שבע מצוות בני נח היא שאינם משיאים זכר לזכר, שלא לתת לזה לגיטימציה והכשר ציבורי. והנה בא הרב בני לאו להפוך את דברי אלוקים חיים ומציע לנו ללכת אחרי בורות נשברים אשר לא יכילו המים.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il