כנס הרבנים המשיבים ה-4 של אתר ישיבה

מה גרם לרב רימון לשיר באמצע שיעור? מה דעת הרבנים לגבי בינה מלאכותית? הכול על כנס הרבנים המשיבים הרביעי במספר

2 דק' קריאה
למעלה מחמישים רבנים שותפים למיזם התשובות של האתר שלנו אתר ישיבה. בכנס מיוחד, הרביעי במספר, מתכנסים הרבנים לדיון משותף בסוגיות הבוערות אותן הם פוגשים מדי יום ביומו.
צפו ברגעים המרכזיים של השיעורים:


הרב עזרא כהן, מנהל האתר, פתח באמירת תודה לרבנים הפועלים בהתנדבות לטובת המיזם המסייע לרבים מרחבי הארץ והעולם. הרבנים עונים בכל שעות היממה ואף בלילה לשאלות שמגיעות בקבוצות הווטסאפ ועל כך המשתמשים באתר  מודים להם. אם בעבר היה צורך להסביר לרב טלפונית או ממש ללכת ולשאול את הרב פנים מול פנים, כיום ניתן לשלוח לו הודעה עם תמונה של הבעיה ומיד לקבל תשובה.
הרב זלמן מלמד שליט"א דיבר על החשיבות הגדולה לראות את ההתפתחות הטכנולגית שלכאורה מסכנת את ההשקפה שלנו בעין טוב ולהבין כי גם היא מעת ה'. הרב הרחיב בנושא ואמר שהוא חושב שמעולם לא התפשטו דברי תורה כמו היום ושיבח את אתר ישיבה על כך ששיעורים שעולים בו נצפים ע"י אלפי משתמשים 


הרב יוסף צבי רימון שליט"א עסק בנושא בית חכם ובינה מלאכותית הוא פרס את החידושים הטכנולגים בפני הרבנים והציג את הבעיות השונות שיכולות לעלות בפני רב בנושאים אלו. הרב הדגיש כי על הרבנים להיות מחוברים לנושאים אלו ולא להיות תמיד במצב של מגיבים אלא לעסוק גם בדברים העתידיים ולמנוע את הבעיה עוד לפני שהיא מגיע לציבור. 

הרב יוני לביא דיבר על החשיבות של הקשר לרב ועד כמה הכלי של השאלות באמצעות הכלים הטכנולגים משמש כלי חשוב בקירוב ליהדות.

פנאל נוסף שהיה במהלך הכנס עסק בנושא שו"ת במערכת אוטמטית. הפנאל התחיל  בדבריו של אורן משלי, חוקר במדעי המחשב בטכניון. אורן סיפר על מיזם חדש לטכניון ולאתר ישיבה שמטרתו לזהות שאלות דומות מתוך המאגר של שאלות הישיבה הכולל למעלה ממאה אלף שאלות ורבות מהן חוזרות על עצמן, "והמטרה שלנו היא לבנות כלי שיאתר את השאלות הדומות כדי לתת מענה למשתמשים בזמן אמת, וגם כדי לתת אפשרות לרבנים המשיבים לעיין בשאלות דומות קודמות שקשורות לשאלה החדשה".משלי מספר כי שאלות סביב ברכות הן הנפוצות ביותר, אך ישנן שאלות שחוזרות על עצמן גם בתחומי אמונה, גאולה והתמודדויות הדור.
הרב פרופ' נריה גוטל שליט"א הגיב לדברי אורן, ונתן הנחיות הלכתיות להיתכנות של תוכנה כזאת. הרב הבדיל בין סוגי השאלות ובין המשתמשים בתוכנה זאת והזהיר שיתכן ויגיע מכשול ע"י שימוש בתוכנה בשאלות המורכבות שחייבים לשאול בהם רב.

במהלך הכנס הוקרן לרבנים סיפורו של בחור צעיר ששאל את הרב עזריה אריאל שאלה בצורה אנונימית, שאלה ששינתה את חייו.
מוזמנים לצפות ברב עזריה אריאל בסיפור המרתק.


חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il