גם אתה רוצה לדעת ללמוד גמרא לבד?

במיזם חדש מדריך הרב יהודה רוט מישיבת בית אל כיצד ללמוד לבד עמוד גמרא. אתגר בן חמישה ימים, מלווה בסרטוני הדרכה, בדפי עזר ובמענה לשאלות

יהודה רוט

רבים זוכים כיום ברוך ה' ללמוד גמרא בשיעור דף-יומי או במסגרת אחרת. רבים נפגשים עם העולם המורכב, העמוק והמיוחד של הגמרא.

עם זאת, בדרך כלל רק מי שלמד שנים בישיבה יודע ללמוד גמרא בעצמו. כלומר, על אף שאדם לומד במשך תקופה ארוכה בשיעור, הוא לא מצליח לקנות בעצמו את היכולת ללמוד לבד ללא הרב.

איך זה קורה? התשובה היא ששיעור גמרא יכול להיות ממוקד בהעברת התוכן, בביאור מהלך הדברים ובציון המסקנות היוצאות מהלימוד. והוא יכול להיות ממוקד בהקניית כלים ללומד שבעזרתם ידע כיצד ללמוד בעצמו.

מטבע הדברים בשיעורי גמרא מתרכזים בתוכן. אך הניסיון מראה שבלי התמקדות ב'איך' ללמוד, לא מצליחים לפתוח גמרא ולהבין לבד.

ללא המעטה בערכם של שיעורי הגמרא, חלילה, אני רוצה לדחוף לכיוון של לימוד איך לומדים. שגם מי שאין לו רקע תורני, וגם מי שלא למד בישיבה – עם קצת מאמץ יצליח ללמוד איך עושים את זה לבד.

בשלב ראשון אני רוצה להציע תכנית קצרה ואיכותית: אתגר לימוד עמוד גמרא בחמישה ימים.

התכנית כוללת סרטונים שיישלחו בכל יום במייל לנרשמים מראש. בכל סרטון ישנו הסבר לגבי העמוד הנלמד, ובסופו משימה שעל הלומד לבצע בעצמו. לאט-לאט בונים את ההבנה של עמוד הגמרא: בתחילה פירושי המילים, לאחר מכן פירושי המושגים המופיעים בעמוד, ולבסוף הבנה שלמה של כל מהלך הגמרא. ביום החמישי ישנו סרטון סיכום ולימוד מהיר של כל העמוד כדי ליישר קו ולראות שאכן כולם הבינו נכון.

בנוסף, ישנו ליווי של מענה בוואצאפ בקבוצה ייעודית, למעוניינים.

האתגר הייחודי הזה ניתן ללא עלות!

בואו והצטרפו לרבים שכבר התנסו. בואו לטעום מהחוויה המיוחדת של פיצוח הגמרא בעצמכם!

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il