שנה טובה ושי לגולשי אתר ישיבה

לקראת ראש השנה הקרב ובא צוות אתר ישיבה מאחל שנה טובה לגולשי האתר. זאת העת לשתף אתכם בפועלו של האתר. שנה טובה לכל בית ישראל.

2 דק' קריאה

בס"ד,ערב ראש השנה תשע"ו

 

לגולשי אתר ישיבה

ברכת ה' עליכם

 

האם יש צורך לדעת ולהבין מה התועלת שבשואב אבק בשביל להפעיל אותו? ודאי שלא. ילד בן 3 יכול ללחוץ על הכפתור ולהפעיל את שואב האבק בלי להבין בכלל מה מטרתו, ומיד הוא יפעל. כך בכל דבר גשמי בחיים – אני יכול לדעת איך להפעיל אותו ולהשתמש בו, אבל אין צורך שאבין את הרעיון העומד מאחוריו בשביל שאצליח להפעיל אותו. ההפעלה היא טכנית.אמנם, בעניינים הרוחניים אין הדבר כך. ככל שאני מבין יותר מה ערכו של הדבר, מה התועלת המגיעה ממנו, מה החשיבות בהפעלה שלו – זה מביא יותר את התועלת שלשמה "הפעלתי" אותו. כשאני מקיים מצוות צדקה ומבין היטב כיצד היא פועלת ומשפיעה חסד בעולם ואת העניינים הרוחניים העומדים מאחוריה, אני פועל יותר ומשפיעיותר לעצמי ולעולם כולו. זה העניין ב"כוונות" של המקובלים המכוונים לפני כל מצווה ומצווה ובכל מילה ומילה. ישנן כוונות עמוקות ונשגבות יותר וישנן כוונות פשוטות ומובנות יותר.

מן הידיעה הזו נגזר שיש להתכונן לימים הנוראים הבאים לקראתנו. יש צורך להכיר ולהתבונן מה עושה השופר, מה עניינו של ראש השנה ומהן המלכויות, הזכרונות והשופרות שבתפילה. ראש השנה לא יפעל מעצמו. ככל שנבין יותר את משמעותו ונקיים את מצוותיו מתוך הבנה והתבוננות "נפעיל" יותר את הכח שלו.

ריכזנו עבורכם דף מיוחד באתר לראש השנה המכיל הפניות לשיעורים, זמני החג, הלכות, שאלות ותשובות ועוד.

ü      לחצו כאן לעמוד מיוחד לראש השנה

ü     לחצו כאן לעמוד מיוחד ליום כיפור

 

אתר ישיבה משתדל לסייע לכם במהלך השנה כולה בהתכוננות לכל חג ושבת ובלימוד תורה ובקיום המצוות. לאחרונה אף קיימנו שבת הכנה לימים הנוראים בירושלים עם הרב דוד דודקביץ, ותגובות המשתתפים היו חמות מאוד. נביא לפניכם מכתב אחד לדוגמא:

לצוות אתר ישיבה, ולכל המארגנים שעמדו ועמלו כדי להיטיב לנו את השבת הנפלאה..

ב"ה, זכינו וה' סייע בידינו שנוכל להשתתף בשבת הנפלאה אשר ארגנתם לכבודנו בירושלים. למרות המרחק מהגליל, למרות קשיי ההליכה/ישיבה של בעלי, נהנינו מכל רגע במחיצתכם.

תוכן השבת היה ממלא רוחנית וחיזק אותנו, ב"ה בדרכינו.

השיחות שניתנו מפיו של הרב דודקביץ טובות מכל שיחה אחרת ששמענו.

שמחנו להכירו וליהנות מאישיותו ומשיעוריו.

ובעיקר לרב עזרא עלכל אשר טרח סביבנו...

 

ברצוננו להעניק לכם כשי להשמעה את השיר "אחות קטנה" מתוך דיסק "תפילות הימים הנוראים" שהוציאה הישיבה בבית אל.


בשנה האחרונה היו למעלה מ-2.5 מליון גולשים שונים באתר, ואתם יחד איתם מהווים חלק מהישיבה הגדולה ביותר בעולם. לבית המדרש נוספו בשנה החולפת אלפי שיעורים וכיום ישבו למעלה מ-28,000 שיעורים שונים בעברית ובאנגלית.

זכות גדולה להצטרף ולהיות שותפים בהחזקתה של ישיבה גדולה ועצומה שכזו. המעוניינים לרכוש לעצמם לפני ימי הדין המתקרבים זכויות בהפצת התורה בעולם כולו יכולים לעשות זאת באמצעות טופס מאובטח באתר בכתובת: https://ssl.yeshiva.org.il/dedication/

לחילופין, תוכלו לפנות אלינו באימייל ולהשאיר מספר טלפון ואנו ניצור עמכם קשר. התרומות מוכרות לצורך מס וניתן לתרום מכספי מעשר כספים.

 

נאחל לכולכם שנה טובה ומתוקה, שנה בה יתמלאו כל משאלות לבכם לטובה, שנה של התרוממות ולימוד וכתיבה וחתימה טובה לכם ולכל בית ישראל.

 

צוות אתר ישיבה

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il