70 שנה לאנציקלופדיה התלמודית

אנו מזמינים את הגולשים להיכנס ולקרוא על האנציקלופדיה ועל המיקרופדיה התלמודית המיוחד לאתר שלנו.

yeshiva.org.il

השבוע נערך ערב מיוחד בבית הנשיא לכבוד 70 שנה לאנציקלופדיה התלמודית.

למי שלא מכיר נספר מעט על הפרויקט. בשנת תרפ"ב נשא הרב אברהם יצחק קוק זצ"ל דרשה בה דיבר על הקמת רשימת מיזמים תורניים. הרב מאיר בר אילן שנכח בדרשה לקח על עצמו את הפרוייקט והחל לגייס כספים ותלמידי חכמים לצורך הפרויקט החדש. מטרת האנציקלופדיה היא לתמצת את הדיונים התלמודיים וההלכתיים ואת עיקרי השיטות בתורה שבעל פה, ולסדרם לפי אלף-בית.

הרב בר אילן חבר לרב שלמה יוסף זוין שערך את האנציקלופדיה, וביחד הם הוציאו את הכרך הראשון בשנת תש"ז. הרב זוין ערך רשימת של 2,000 ערכים וערכי משנה ועד ימים אלו ממשיכים לצאת עוד כרכים עם עוד ערכים, עד שתושלם מלאכת הקודש.עד היום יצאו כ-1,300 ערכים ב-36 כרכים, ומשוער שהעבודה תסתיים בשנת תשפ"ד.כיום עומד בראש הפרוייקט הרב פרופ' אברהם שטיינברג והעורך הראשי הוא הרב זלמן נחמיה גולדברג.

בשנת תשע"ג נערך שיתוף פעולה בין האנציקלופדיה לאתר ישיבה ועלה לרשת המיזם "מיקרופדיה תלמודית" המבוסס על האנציקלופדיה. הוא מיועד לאלו המבקשים הסבר תמציתי וקצר של מושגי האנציקלופדיה. המיקרופדיה עלתה כחלק ממיזם ויקישיבה שבאתר. המיקרופדיה יוצאת לאור גם כספר מודפס. עד כה יצאו לאור חמשה כרכים, וניתן למצוא אותם באתר.

אנו מזמינים את כולם להיכנס למיקרופדיה התלמודית ולהכיר בתמצות ופשטות נושאים וסוגיות שלמות מכל רחבי התורה שבעל פה.

"המיקרופדיה התלמודית"

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il