כנס התקשורת המקוונת

בכנס שיזמו איחוד הקהילות ובתי הכנסת בישראל ו"אתר ישיבה" דנו רבנים על הדרכים להשתמש בטכנולוגיה כדי לחבר את הציבור לתורה.

2 דק' קריאה

כנס התקשורת המקוונת תשע"ט - אז מה היה לנו שם?

הערב לווה בנגינתו של מוסא ברלין, כמו כן המשתפים נהנו מארוחת ערב כיד המלך.

מטרת הכנס בראש ובראשונה הייתה לקדם כל גבאי, רב קהילה, וראש גרעין על מנת להוביל קהילות בצורה טובה יותר ואיכותית יותר תוך חיזוק התא התורני המגבש את הקהילות על ידי שימוש באמצעי הטכנולוגיה. 

 העורך הראשי של ערוץ 7, עוזי ברוך, איש תקשורת ותיק ומנוסה הנחה את הפאנלים.

הרב עמיחי אליהו ביאר וחידד את הרלוונטיות והחשיבות של קידום התורה בכל אמצעי שה' חידש במציאות, ר' אברהם אליצור שיתף את המשתתפים במסלול שלו לחשיפה רחבה כאושיית פייסבוק, ונתן גם כמה טיפים מצוינים ופרקטיים כי צריך גם ללמוד איך בפועל משפיעים בשטח, ומנהל מוקד חברים מקשיבים,הרב יוני לביא שיתף גם כן בניסיון האישי מנקודת המבט כמחנך, בהנגשת התורה לדור הצעיר.

כולם מכירים את 8 קבוצות הווצאפ של שאל את הרב מבית אתר ישיבה, בעזרת הידע והניסיון שלנו אנחנו ממשיכים להוביל גם את הכלי המיוחד הזה, וראינו צורך להנגיש גם אותו למנהיגי הקהילות. לכן הזמנו את הרב ליעד אוריין, והרב שמעון כהן למושב השני שעסק בווטסאפ ככלי עזר לרב בהנהגת הקהילה. 

בין היתר נסוב הדיון סביב השאלות על מה עונים באינטרנט ועל מה נפגשים פנים מול פנים, איך מתנהלים עם הכלי הזה בצורה נכונה, והיכולת של הכלי לעזור לנו במקרי קיצון כשחברי קהילה נמצאים במרחק רב או זקוקים למענה זריז.

הרה"ג שמואל אליהו לקח גם כן חלק בפנל השני, שיתף את המשתתפים, בכלים אתם הוא עובד, ולאחר מכן ריתק את הקהל והכריז:"אין לנו רשות לא להשתמש בכלים האלו לשם הפצת התורה. חובה עלינו להשתמש בכל הכלים".

הערב נוהל בניצוחו של מנהל האתר הרב עזרא כהן שביקש להזכיר את תודתנו למר אליעזר שפר ז"ל יו"ר ארגון הקהילות ובתי הכנסת בארץ ובעולם שהגה את הכנס ו"שממש עד העת האחרונה עסק ביוזמות וברעיונות כיצד להרבות תורה בעם ישראל" גם ד"ר יעקב הדני יו"ר המועצה העולמית לחינוך תורני המשמש באופן זמני גם כמ"מ בפועל של יו"ר ארגון הקהילות ובתי הכנסת בארץ ובעולם שנתן גם כן את עיטור מפעל חיים לרב רחמים נסימי יו"ר רשת שעלים על פעילותו לאורך השנים למען הקהילה. גם הרב עמאר שלח את ברכתו, עמד על החשיבות של קהילה חמה ומגובשת המקדמת חום ואהבה מתוך קביעות בתורה ולימודה באופן קהילתי, וחיזק את המשתתפים להמשיך בהנהגה ובהפצת התורה!

בכנס גם נמכר פרויקט השו"ת בגרסתו העדכנית ביותר וניתן הסבר מקיף על הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר גם בלימוד תורה על מנת להרחיב את ההיקפים ולהפיץ את התורה בצורה הטובה ביותר

הכנס האחרון הוא למעשה המשכה של סדרת כינוסי הרבנים המשיבים אותם אנו מקיימים מדי מספר שנים. הכנס הקודם התקיים לפני שנה בחודש כסלו תשע"ח, הכנס השני התקיים בחודש שבט תשע"ג, ולפניו, הכנס הראשון, בחודש אדר תשע"ב

להצטרפות לקבוצה מספר 8 של 'שאל את הרב'

להצטרפות לקבוצה באנגלית של 'שאל את הרב'

צילום התמונות: אריה מינקוב (צוות שאל את הרב)

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il