משה רבינו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 65 בתים ,  14 באוקטובר 2012
מ
מ (טיפול בסוגריים מיותרים בתבנית:מקור)
שורה 118: שורה 118:
ישנם עדויות הסטוריות אודות משה:
ישנם עדויות הסטוריות אודות משה:


1. היסטוריונים של תקופת ה- 300 לפנה"ס,  Eusebies &  Artapanus, על פי תיעוד של הספרייה העתיקה של אלכסנדריה, מספרים על אדם בשם "משה", נסיך מצרי שהוביל מערכה צבאית נגד אתיופיה. גם בשבר של מצבה במוזיאון הבריטי ישנם סימנים לאירוע זה. והנה בדיוק עובדות אלו מתוארים בתורה שבעל פה ב[[מדרש]] [[ילקוט שמעוני]]<ref>שמות קסח</ref>. שם מספרים חז"ל באריכות, שמשה רבינו בהיותו בן 18 שנה (באותה תקופה היה עדיין נחשב נכדו של פרעה) יצא ממצרים, ונפגש עם מלך שנקרא קוקנו, ונתמנה כיועץ המלך. כאשר קוקנו מת, הכתירו את משה תחתיו. לאחר מכן, משה נלחם באתיופיה וכבש אותה. משה מלך 40 שנה, עד שהורד מהמלוכה. אחר כך משה נסע אל מדין, שם נעשה רועה צאן של יתרו.
1. היסטוריונים של תקופת ה- 300 לפנה"ס,  Eusebies &  Artapanus, על פי תיעוד של הספרייה העתיקה של אלכסנדריה, מספרים על אדם בשם "משה", נסיך מצרי שהוביל מערכה צבאית נגד אתיופיה. גם בשבר של מצבה במוזיאון הבריטי ישנם סימנים לאירוע זה{{דרוש מקור}}. והנה בדיוק עובדות אלו מתוארות ב[[מדרש]] [[ילקוט שמעוני]] {{מקור|לקוט שמעוני תורה קסח$שמות רמז קסח|כן}} באריכות, שמשה רבינו בהיותו בן שמונה עשרה שנה (באותה תקופה היה עדיין נחשב נכדו של פרעה) יצא ממצרים, ונפגש עם מלך שנקרא קוקנוס, ונתמנה כיועץ המלך. כאשר קוקנוס מת, הכתירו את משה תחתיו. לאחר מכן, משה נלחם באתיופיה וכבש אותה. משה מלך 40 שנה, עד שהורד מהמלוכה. אחר כך משה נסע אל מדין, שם נעשה רועה צאן של יתרו.


2. החוקר M. Greentz מצטט טקסט מצרי קדום שבו מסופר על אדם שעמד לפני פרעה ובאופן ניסי עשה שהחפץ שבידו יהפך להיות נחש, ואח"כ הרים את הנחש בידו וחזרה להיות חפץ. והוא בדיוק כפי שמתואר בתורה בספר שמות<ref>ז י</ref> (ואולם העובדה שאח"כ לקח את הנחש וחזרה להיות חפץ, לא מופיעה במפורש בסיפור עם פרעו, אבל כן מופיעה לגבי הפעם הראשונה שמשה רבינו עשה זאת בספר שמות<ref>ד ד</ref>).
2. החוקר M. Greentz מצטט טקסט מצרי קדום{{דרוש מקור}}, שבו מסופר על אדם שעמד לפני פרעה ובאופן ניסי עשה שהחפץ שבידו יהפך להיות נחש, ואח"כ הרים את הנחש בידו וחזרה להיות חפץ. והוא בדיוק כפי שמתואר בתורה{{הערה|העובדה שאח"כ לקח את הנחש וחזרה להיות חפץ, לא מופיעה במפורש בסיפור עם פרעה, אבל כן מופיעה לגבי הפעם הראשונה שמשה רבינו עשה זאת {{מקור|שמות ד, ד|כן}}.}} {{מקור|שמות ז, י|כן}}.


==משבחיו==
==משבחיו==
6,420

עריכות

תפריט ניווט