גמרא בבא בתרא
גודל טקסט
x
-
דין "ועשית הישר והטוב" בבר מצרא
מחלוקת ר' יונה והרשב"א בהבנת החילוק בין ירושת בכור לדין בר מצרא. הסברת דין המצרנות כגדר משפטי של "ועשית הישר והטוב" ועפ"ז זה הבנת שיטת הרשב"א. -
מה הטעם ש"תלת שני מזדהר איניש בשטרא"?
כיצד חזקת ג' שנים מקנה? לרמב"ן מעיקר הדין יש למרא קמא ריעותא ואילו המחזיק מסלק את הריעותא שלו אחר ג' שנים. -
במה צריך להחזיק על מנת שחזקת שלוש שנים תעבוד?
רב האי גאון והרמב"ם סוברים שכדי שהחזקה תחול צריך להחזיק בפירות בלבד לעומת הרשב"ם שסובר שצריך להחזיק גם בגוף הקרקע בפעולה שעושה חזקה.
המשך לקרוא...
<
2827262524
>