ירושלים ובית המקדש
גודל טקסט
האם בית המקדש השלישי מותנה בביאת המשיח; מהן תקופות היסוד בהיסטוריה של עם ישראל | עדותו ההיסטורית של הרב גורן על שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, ההתרגשות העצומה, והאכזבה המרה כשהר הבית הועבר לוואקף. קראו את המאמר המלא.
x
-
בית המקדש השלישי- אנו נבנה או שירד מהשמיים?
*שיטת הרמב"ם ורש"י. *תירוץ הקושייה במסכת סוכה לשיטת הרמב"ם ע"פ המאירי. *הערוך לנר בביאור האמוני לשיטת הרמב"ם. -
אני מאמין
"אני מאמין בביאת המשיח.." איך אפשר באמת להאמין בביאת המשיח? בתכל'ס דורות על גבי דורות האמינו ושום דבר לא קרה, איך אני מגיע לרמת אמונה אמיתית? -
עלייה להר הבית
ישנם שתי בעיות מרכזיות בעליה להר הבית כיום: א. אין מסורות מדוייקות ואיזה מקומות מותר ולאיזה מקומות אסור לעלות, ב. לתהליכי הגאולה יש סדר ועדיין לא הגיע הזמן של "בונה ירושלים". אך יש גם צד שני. -
מקום מקדשנו בריבונות ישראל
הר הבית הוא המקום שכל ישראל נכספים לו, ואליו מכוונות כל התפילות , מדוע רק מיעוט מתוכנו עוסק בהכנות מעשיות לבניין המקדש , התהליך הרוחני שנדרש כדי שנזכה לבניין המקדש , כל זמן שהר הבית פתוח לערבים, מצווה לעלות אליו כדי לבטא את הריבונות הישראלית על ההר , לדבוק בחזון בניין המקדש גם אם מימושו עדיין רחוק , האסלאם והערבים מכבדים את השליט ומקבלים את ריבונותו בתנאי שהוא מגלה עוצמה וסמכות , למנוע זכויות מערביי מזרח ירושלים שנוהגים בכפיות טובה. -
מחורבן לגאולה- סוד דורנו
בניין ירושלים- השראת שכינה. דורנו- דור של עשייה. בתחילה כקוץ ובסוף כשושנה. זוהי הסיבה לריבוי מנהגי האבילות מצד אחד ומצד שני צימצום האבילות. -
לבנות עכשיו את בית המקדש?
האם מוטלת עלינו מלאכת בניית המקדש? הרי את בית המקדש השני היהודים בנו אז למה את בית המקדש השלישי אנחנו לא בונים בידנו? -
-
ציור בתוך האמה על אמה
האם ניתן לעשות בתוך האמה על אמה או במקומה ציור של ירושלים- הכותל? או לעשות משהו דקורטיבי שמזכיר את ירושלים? -
עליה לרגל בשבועות
האם יש ענין של אנשים הדרים בירושלים לעשות עליה ברגל בפועל ביום חג השבועות לכותל? מה המקור לזה? -
עיר שחוברה לה יחדיו
הרב משה צבי נריה - שהיה ראש ישיבות בני עקיבא - בדברים שנשא מיד לאחר שחרורו ירושלים, ניסה להסביר מדוע לא זכינו לכך בתש"ח וזכינו במלחמת ששת הימים.
המשך לקרוא...
<
131211109
>