שאל את הרב

  • שבת ומועדים
  • שאלות כלליות
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
השו"ע (שט"ו, יב) כותב, שהנוטה פרוכת וכיוצא בה צריך להזהר שלא יעשה אוהל בשעה שנוטה לפיכך אם היא פרוכת גדולה תולין אותה שנים, אבל אחד אסור. הרי שיטת הגרשז"א שאוהל ובנין שלא יכול לעמוד בפני עצמו אלא צריך גורם מבחוץ שיעמידנו לא מקרי בנין. אז למה בפרוכת יש בעיה הרי האדם[גורם מבחוץ] מחזיקו?
תשובה
שלום רב, כאשר אדם אחד תולה את הפרוכת, נחשב כאילו היא עומדת בפני עצמה, לכן אסור לעשות כן בשבת. מה שאין כן כאשר שני בני אדם פורסים אותה, או כשפורסים טלית מעל החתן ורק בני אדם מחזיקים בטלית, אין זה נחשב בניין או אוהל, ומותר לעשות כן בשבת. בשורות טובות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il