הנפש ותיקון המידות
גודל טקסט
לימוד התורה הוא לא רק צבירת אינפורמציה, אלא נועד להפוך אותנו ליהודים טובים וערכיים יותר. הדגש בלימוד אינו על כמות אלא על איכות, קביעות ושיטתיות, מה שיהפוך את החיים שלנו מפסיביים לאקטיביים
x
-
"הנעלבים ואינם עולבים"
"כל מי ששומע קללתו ושותק נקרא חסיד" - "ששומע חרפתו ובידו לנקום נקם, ומעביר על מידותיו'" "שם חסיד מורה שצריך לסבול בושת כדי לקיים התורה, ולא ישגיח בלצים כי החסידים האמיתיים הם נעלבים ואינם עולבים" -
תנאים לקבלת התורה
הגאה עסוק בעצמו, במעמדו, בכבודו, בתפיסת מקומו. כולו עסוק בשמירת התדמית האישית שלו, בעשיית רושם, ברכישת כבוד. על כל דבר הוא מביט במבט אישי תועלתי, הוא אינו מסוגל לחשוב לגופו של עניין. ממידת הגאווה צריך להתרחק עד הקצה האחרון.
המשך לקרוא...
<
2928272625
>