ישראל והעמים
גודל טקסט
שנאת ישראל אינה נובעת מהרבה סיבות מקומיות אלא מהסיבה הכוללת - עם ישראל מבטא בעולם את הצדק והמוסר האלוקי ולגויים קשה עם המוסר הזה. אומנם לעתיד לבוא נגיע ל"ונברכו בך כל משפחות האדמה" - כולם יבינו שהמוסר והצדק האלוקי מביא הרבה ברכה לעולם.
x
-
עמלק או מצרים
בהיעדר הלכה פסוקה, התורה מציבה לנו שני מודלים להתמודדות ויחס לעמים שרצחו ועינו אותנו. מחיית זכר עמלק מצד אחד, והאיסור לתעב מצרי מן העבר השני. על רקע יום השואה הבינלאומי אנו צריכים לבחון מה הדגם הנכון והמתאים יותר ביחס למדינות כמו גרמניה של ימינו
המשך לקרוא...
<
131211109
>