ישראל והעמים
גודל טקסט
שנאת ישראל אינה נובעת מהרבה סיבות מקומיות אלא מהסיבה הכוללת - עם ישראל מבטא בעולם את הצדק והמוסר האלוקי ולגויים קשה עם המוסר הזה. אומנם לעתיד לבוא נגיע ל"ונברכו בך כל משפחות האדמה" - כולם יבינו שהמוסר והצדק האלוקי מביא הרבה ברכה לעולם.
x
-
אהבה אוניברסלית - על יחס חיובי לאומות העולם
נגד הקיצוניות; אהבת כל האדם, אפילו נכרים; דעתם של המקובלים; יש להצטער על צערם של הנכרים; אהבת כל הבריות, מפני שאנו אוהבים לה' שברא אותם; צדיק עליון אינו מצטמצם לאהבת אומתו בלבד, אלא אוהב לכל האנושות; האם יש לנכרים "צלם אלוהים"? יש לרחם על נכרים שנעשו פושעים; הצדקת המלחמות נגד צוררי ישראל; ההבדל שבין ישראל לנכרי; דברי הסתייגות; כיצד להתמודד מול ה"סתירה" שישנן הלכות מחז"ל שיש להתרחק מהנכרים; אהבת האומות מפני שעתידים הם להכיר בעבודת הקב"ה. ודברי סיכום.
המשך לקרוא...
<
4645444342
>