ישראל והעמים
גודל טקסט
שנאת ישראל אינה נובעת מהרבה סיבות מקומיות אלא מהסיבה הכוללת - עם ישראל מבטא בעולם את הצדק והמוסר האלוקי ולגויים קשה עם המוסר הזה. אומנם לעתיד לבוא נגיע ל"ונברכו בך כל משפחות האדמה" - כולם יבינו שהמוסר והצדק האלוקי מביא הרבה ברכה לעולם.
x
-
היחס לעמים בעקבות החגים
לאחר הימים הנוראים מגיעים ימי השמחה שממלאים לנו חללים שנוצרו בנפש; ימים אלו מקבילים לימים הנוראים; מה היחס בין עם ישראל לעמים בימים הנוראים? ומה היחס לאחר ימים אלו? -
יחס התורה לעמים
עניין העמים שמותרים ואסורים לבוא בקהל; מדוע מותר לעמלק לבוא בקהל? מה שורשיה של שנאת מואב לישראל?
המשך לקרוא...
<
4948474645
>