ליל הסדר
גודל טקסט
כל המשפחה יושבת סביב שולחן החג, הורים וילדים, סבים וסבתות, צעירים ובוגרים. כולם מצטרפים יחד בלילה המיוחד, ליל הסדר, לילה שמטרתו לחבר את החוליה הבאה בשרשרת הדורות. בלילה הזה נספר סיפור.
ויקישיבה - ליל הסדר
ליל הסדר הוא הלילה הראשון של חג הפסח, בו עורכים את "סדר הפסח". בחוץ לארץ עורכים את "סדר פסח" לכל דיניו ומנהגיו גם בלילה השני. ב"ליל הסדר" יושבים כל בני המשפחה בבית ביחד ומקיימים את סדר הפסח. כאשר בית המקדש היה קיים היו אוכלים בלילה זה את קרבן הפסח חבורות חבורות בירושלים. סדר הפסח מורכב ממצוות דאורייתא כגון מצות סיפור יציאת מצרים ואכילת מצה, ובזמן בית המקדש גם אכילת קרבן פסח. על מצוות אלו נוספו מצוות מדרבנן ומנהגים רבים.
עוד...
עוד...
x
-
מה חטאו התינוקות?
יש לי שאלה שמציקה לי כל שנה בסיפור יציאת מצרים. אנחנו חוגגים את השיא של יציאת מצרים, מכת בכורות, שבה מתו כל הבכורות כולל תינוקות. מה חטאו התינוקות המצריים? -
יין לסדר
המצות והיין, שני הפכים, הזריזות וישוב הדעת, החדשנות והעתיקות, הצעירים והזקנים, משילוב שניהם יחד צומחת הגאולה. -
-
הגדה של פסח מקוצרת
השואל כתב לרב יעקב אריאל שכנראה הוא יאלץ לעשות ליל הסדר מקוצר כי הוא נמצא עם חולה וזקן שלא יכולים לקרוא את כל הנוסח הרגיל, הרב העתיק לו את כל נוסח ההגדה המקוצר. -
אכילת שני כזייתים בפסח
אוכלים מצה חצויה. לפי הרי"ף צריך מצה וחצי. לפי הרא"ש שתיים שלמות להמוציא ועוד חצי למצה. לכן המנהג הוא לקחת שתיים וחצי. מחלוקת הב"ח והפר"ח. למה אוכלים שתי כזיתות ולמה צריך לאוכלם יחד.
המשך לקרוא...
<
1918171615
>