ליל הסדר
גודל טקסט
כל המשפחה יושבת סביב שולחן החג, הורים וילדים, סבים וסבתות, צעירים ובוגרים. כולם מצטרפים יחד בלילה המיוחד, ליל הסדר, לילה שמטרתו לחבר את החוליה הבאה בשרשרת הדורות. בלילה הזה נספר סיפור.
ויקישיבה - ליל הסדר
ליל הסדר הוא הלילה הראשון של חג הפסח, בו עורכים את "סדר הפסח". בחוץ לארץ עורכים את "סדר פסח" לכל דיניו ומנהגיו גם בלילה השני. ב"ליל הסדר" יושבים כל בני המשפחה בבית ביחד ומקיימים את סדר הפסח. כאשר בית המקדש היה קיים היו אוכלים בלילה זה את קרבן הפסח חבורות חבורות בירושלים. סדר הפסח מורכב ממצוות דאורייתא כגון מצות סיפור יציאת מצרים ואכילת מצה, ובזמן בית המקדש גם אכילת קרבן פסח. על מצוות אלו נוספו מצוות מדרבנן ומנהגים רבים.
עוד...
עוד...
x
-
-
איזה ירק הוא המרור?
איזה ירק עדיף לאכול בתור מרור בליל הסדר? נהגו לאכול חסה, אבל לחסה יש טעם מתוק ולא מר! תשובתו של הרב יצחק בן יוסף.
המשך לקרוא...
<
2322212019
>