ליל הסדר
גודל טקסט
כל המשפחה יושבת סביב שולחן החג, הורים וילדים, סבים וסבתות, צעירים ובוגרים. כולם מצטרפים יחד בלילה המיוחד, ליל הסדר, לילה שמטרתו לחבר את החוליה הבאה בשרשרת הדורות. בלילה הזה נספר סיפור.
ויקישיבה - ליל הסדר
ליל הסדר הוא הלילה הראשון של חג הפסח, בו עורכים את "סדר הפסח". בחוץ לארץ עורכים את "סדר פסח" לכל דיניו ומנהגיו גם בלילה השני. ב"ליל הסדר" יושבים כל בני המשפחה בבית ביחד ומקיימים את סדר הפסח. כאשר בית המקדש היה קיים היו אוכלים בלילה זה את קרבן הפסח חבורות חבורות בירושלים. סדר הפסח מורכב ממצוות דאורייתא כגון מצות סיפור יציאת מצרים ואכילת מצה, ובזמן בית המקדש גם אכילת קרבן פסח. על מצוות אלו נוספו מצוות מדרבנן ומנהגים רבים.
עוד...
עוד...
x
-
כל ישראל ערבים זה לזה
אנו אומרים בהגדה: השתא עבדי לשנה הבאה בני חורין; השתא הכא לשנה הבאה בארעא דישראל"; מדוע אנו, החיים כבני חורין בארץ ישראל אומרים את הקטע הזה? במה הוא משמעותי עבורנו? -
התעצמות הגאולה
אנו שותים ארבע כוסות בליל הסדר, כנגד ארבע לשונות של גאולה; מדוע תיקנו דווקא כוסות של יין? מדוע לא תיקנו חכמים לציין את המספר ארבע בדרך אחרת?! -
מצוה לשבות ממלאכה
מצוה כ"ה - מצות עשה לשבות ממלאכה ביום ראשון של פסח, שנאמר: "ביום הראשון מקרא קודש" (ויקרא כ"ג ז'). -
אכילת כזית מצה - כיצד?
לפי פסיקת המשנה ברורה, יש לכתחילה לבלוע את כל שיעור מצת המצוה בבת אחת, ואם אכל מעט מעט, יצא בדיעבד, וגם זאת רק אם אכל תוך כדי אכילת פרס. מדוע, אפוא, נהגו רבים וגדולים להקל לכתחילה ולא לבלוע בבת אחת? -
כיצד משתפים את כל בני המשפחה בשולחן הסדר?
סבא טוביה החליק על זקנו הכסוף, והרהר: "ב"ה, המשימה נעשית קשה יותר משנה לשנה". לפי חשבונו, יסבו השנה מסביב לשולחנו כעשרים מצאצאיו ועליו מוטל לשתף את כולם. "כנגד ארבעה בנים דיברה תורה, אבל כנגד עשרים? איך נותנים מקום גם לבן הזקונים?"
המשך לקרוא...
<
4140393837
>