קול צופייך
גודל טקסט
צפו בשידור חי החל משעה 20:00 משיעורו השבועי של הרב שמואל אליהו בבית הכנסת "היכל יעקב". השיעור בנושא: מנהיגים בישראל שלוחי ה'
x
-
לפרסם שבחה של ארץ ישראל
*אם אנו רוצים לתקן את חטא המרגלים, מוכרחים אנו להשלים עתה מה שהם חסרו אז, היינו לעשות פעלים לעורר אהבה וחמדה בלבות עם בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם, להיותם חושקים וחומדים לארץ חמדה של אבותינו, ואש תקוד בקרבם לבוא ולירש את הארץ הקדושה. *"ודע שכל מי שדר בארץ ישראל נקרא צדיק, גם שאינם צדיקים כפי הנראה, שאם לא היה צדיק היה מקיא אותו הארץ, כדכתיב 'ותקיא הארץ את יושביה', וכיון שאינה מקיאה אותו - בודאי נקרא צדיק" -
-
חמירא סכנתא מאיסורא
*הכרת ערך החיים היא לא רק בנטילת החיים בפועל ממש, אלא גם בשמירה על החיים מכל נזק אפשרי עתידי. ובעניין זה אין לסמוך על האנשים שייזהרו ובוודאי לא לסמוך על הנס. *חכמינו אמרו שיעקב לימד את יוסף את פרשת עגלה ערופה, כי האחרית על מה שעלול לקרות היא ההלכה הראשונה שצריך ללמוד כל מנהיג. -
שיעורו השבועי של הרב שמואל אליהו
צפו בשידור חי החל משעה 20:00 משיעורו השבועי של הרב שמואל אליהו בבית הכנסת "היכל יעקב". -
בְּאַלְפֵי בְּרָכוֹת הֲיִי בְּרוּכָה מִקְדַּשׁ מֶלֶךְ, עִיר מְלוּכָה
*הגמרא אומרת שכאשר רואים שה' מקיים את הנבואה על חורבן בבל מברכים "בָּרוּךְ אתה ה' אלוקינו מלך העולם אוֹמֵר וְעֹשֶֹה גּוֹזֵר וּמְקַיֵּם". ולכן כשאדם רואה נבואה מתקיימת צריך לשיר ולהודות ולברך לה' במילים אלו בלי שם ומלכות. *את ירושלים צריכים לכבוש במלחמה. אבל בית המקדש צריך להיבנות מתוך שלום. מתוך ההוד הגדול שיהיה עליו. -
האור גדול של ל"ג בעומר
*בבואנו למירון אנחנו רוצים להתדבק בגילוי כבוד ה', בגילוי נשמות הצדיקים ובגילוי סודות התורה, ובעיקר להיות דבוקים תמיד באהבת ה' יתברך. *ל"ג בעומר הוא יום שמחה והילולא לא רק בדור של רשב"י שבו נפטר, אלא בכל הדורות מאירים האורות שהיו ביום פטירתו של רשב"י בכל שנה ושנה. -
וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה
*עיקר בית המקדש ועיקר כוחם של האבות הוא לא קבלת האור אלא הישארות האור בתוכם. קביעות של אור נקראת השראת שכינה. וכיוון שעיקר בית המקדש הוא השארת האור בתוכנו, עיקר השראת השכינה נחשב בחודש אייר. *העולם לומד כעת לא להשתחוות לאלילי זהב וכסף. לא לכרוע ברך למכוניות ולמעשי ידיו. כשיש ענווה - אפשר להכיר את ה' ואפשר לבנות את בית המקדש. -
וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי
*רגע תחיית עם ישראל יבוא בשעה שיזרקו יהודים לכבשני אש, ברגע שבו יהרגו אותם וימחקו את צורתם. באותה שעה יאסוף ה' את כל חלקי העם מכל העולם לארץ ישראל, יחבר אותם עֶצֶם אֶל־עַצְמוֹ, לנפוח בהם את רוחו. *אין מי מאיתנו שיכול לשער את גודל השמחה שיש לקב"ה שרואה את בניו משתדלים לעבוד אותו בשמחה, ומשתוקקים לבוא אל ביתו להתפלל. -
קַדְּשׁוּ צוֹם קִרְאוּ עֲצָרָה וְזַעֲקוּ אֶל ה'
*המגיפה הזאת באה כדי להזיז אותנו משגרת חיינו. היא באה לשבור את הכלים הקיימים כדי שנבנה כלים חדשים גדולים יותר ומכוונים יותר. כדי שנתקדם ברמה האישית וברמה הלאומית. *אם כל חולה מדביק שניים, והשניים הללו מדביקים ארבעה כל יום, במשך 32 ימים כל המדינה נדבקת. לכן כבר בחולה הראשון שמת קובעים תענית ומתריעים ומזהירים את הציבור.
המשך לקרוא...
<
3938373635
>