קריעת ים סוף ומשל הסוס

איך משל הסוס יכול ללמד אותנו על השגחת ה' בכל רגע ורגע? אנו לומדים כי שביעי של פסח מזכיר לנו שהטבע לא פחות גדול מהנס. הרב ידידיה סעייד בסרטון מיוחד מבית אתר ישיבה לכבוד שביעי של פסח.

2 דק' קריאה

המתן לטעינת נגן הוידיאו
מעשה באומן: משל הסוס

מעשה באחד מהאומנים המיוחדים והמקצועיים שהיו בעולם. שתהה בליבו וחשב, איזו יצירת אומנות אני יעשה עכשיו שתהיה מפורסמת וכל העולם יראה את מעשה האומנות המיוחד שלי? חשב לעצמו אותו אומן, שבעוד כמה שנים מתוכנן יריד עולמי, יגיעו אנשים מפורסמים מכל העולם והוא יכין סוס אמיתי. הוא יעשה מעשה אומנות, סוס שייראה בדיוק כמו סוס אמיתי. בשביל לעשות דבר כזה - צריך לעמול ולטרוח.
חשב האומן ותיכנן כיצד יעשה סוס שיהיה בדיוק כמו שנראה סוס אמיתי. מהג'ל בעיניים ועד החברובורות בצבע עור וזנב הסוס שהולך ומתפזר עם הרוח בצורה מדויקת ומושלמת. לקח לאומן הרבה שנים לעשות זאת. יום היריד הגיע והאומן לוקח את סוס הפלא שהוא הכין ומציב אותו בכניסה ליריד בתקווה שסוף סוף יראו מי זה האומן ומה יכולותיו.

והגיע היריד, והסוס המונח בכניסת היריד לא מעניין ולו אדם אחד. את מי מעניין סוס? סוסים יש הרבה בעולם. ואף אחד לא הסתכל על הסוס והמשיך לתוך היריד. האומן היה במפח נפש עצום, לא ידע מה לעשות, כיצד אומנות כל כך גדולה מזולזלת בידי בני אדם. בא אליו חברו הטוב ואמר לו: "ידידי היקר, בוא אני אציע לך עצה ותראה מה גודל אומנותך". קח את הסוס, תחצה אותו לשניים, תפריד את שני החלקים זה מזה ותניח אוויר של עשרה סנטימטר ביניהם. תראה כמה היצירת האומנות תישא אליה את כל עיני הקהל כולם.

חשב האומן - וכך עשה. הניח את הסוס בפתח של היריד ביום השני של היריד - כאשר הסוס מנוסר לשניים. לא היה אדם אחד שנכנס לתוך הירידכולם הסתכלו על הפלא העצום של סוס אמיתי מחולק לשניים,את זה אף פעם עוד לא ראו.

הנמשל: קריעת ים סוף

את העצה הזאת של האומן אנו רואים בקריעת ים סוף. זה שהים מחובר - זה לא פחות פלא משהים מבוקע לשניים, זה שכל המציאות מתפקדת ופועלת בחיותה זה מעשה בריאה עצום מאין כמוהו. בשביל להזכיר לנו, בשביל להראות לנו שהכל מונהג בידי השם. לפעמים - הקדוש ברוך הוא בוקע את הים לשניים, מי שבקע את הים - הוא זה שמחיה את הים ביום יום. זה מי שמחיה אותנו כעם ישראל.
לפני סוף חג פסח - שביעי של פסח, אחרי כל החג המרומם, שעסקנו בניסים ובנפלאות אנחנו יוצאים עם תזכורת אחת גדולה: הטבע הוא לא פחות גדול מהנס. הנס רק בא ללמד אותנו שבעומק הטבע הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם כולו ובפרט - את עם ישראל. \

שנזכה מתוך הדבר הזה לדעת להתבונן על כל המציאות ולראות איך הקדוש ברוך הוא מיטיב איתנו, מחיה אותנו בכל עת ובכל שעה. חג שמח!

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il