ענין פורים - שדווקא בימי אחשוורוש התברר נצחיות הקשר שבין רבש"ע לעם ישראל ולכן 'לבסומי'.
מכמה הלכות עולה שעיקרו של פורים הוא ביום. וזה מראה שיש בו מדרגה שלעתיד לבוא - הבנה המסבירה את כל ההלכות הייחודיות לו ולכן גם לא יתבטל לעתיד לבוא
החיוב לשתות בפורים מבא את מדרגתם של ישראל, שגם במצב של הסתר בהסתר ה' בוחר בהם. ודווקא במצב ירוד זה התגלתה מדרגת עולם הבא שהוא יום בהיר ומובן, שבו אין הבדל בין ארור המן לברוך מרדכי. וזו הפנימיות של עם ישראל המתגלה בפורים.
נכנס יין יצא סוד - מעלת עם ישראל שאינה נתפסת.