ישיבהבשביל זה יש אינטרנט שאל את הרב
שאל את הרב
- הלכה
- תפילה ובית כנסת
- שאלות כלליות
שאלה
מה קורה יש לי כמה שאלות
1 אם אני טועה בשם ה בתפילה אז אני צריך לחזור על הפסוק ואין לי עבירה של לא תשא את שם ה כי לא אמרתי אותו נכון?
2 ואם אמרתי אותו וטעיתי בתפילה מה לעשות?
3 אם אני מברך על תפוח נגיד ברוך אתה ה אלוקינו מלך העולם.. ואז בטעות אומר אשר, מה לעשות?
4 אם אני מתפלל בבית אז באני ה אלוקיכם מה אומרים אחרי זה כדי להשלים רמח איברים (לא הבנתי כלכך מה כתוב שמה בסידור)
5 ראיתי בגוגל שאומרים תחנון במנחה שמתפללים בבית ואסור נפילת אפיים אבל אני לא מוצא אותו בסידור אני מוצא רק נפילת אפיים אז:
א. איפה זה נמצא בסידור ומאיפה עד איפה בידיוק אומרים
ב מתי אומרים את זה בזמן תפילת 18 או אחרי
נ.ב אני עדות המזרח
תשובה
שלום
1. נכון.
2. סיים את הפסוק, ושוב תחזור לומר את הפסוק כראוי.
3. לתקן ולהמשיך כראוי.
4. ניתן לומר לפני קריאת שמע "א-ל מלך נאמן" או בסיום פרשת ויאמר "ה' אלוקיכם אמת".
5. מדובר בעיקר לאשכנזים שנופלים על פניהם בתחנון, אין זה קשור לבני עדות המזרח.
שתזכה לכוון בכל ענייני התפילות והברכות ולומר אותם כראוי.
יום טוב
שאלות באתר ישיבה
ניווט מהיר
























