ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב משפחה, ציבור וחברה שאלות כלליות

שיער באשה

הרב ש. יוסף וייצןכ"ט אב תשע"ג
414
שאלה
האם יש טעם למה חייבה התורה לאשה נשואה לכסות שערה? ואם התשובה היא "הרהור" שהיא כבר לא בתולה ויודעת כבר ענין נישואין, למה מותרת בפאה שלרוב הם יותר יפות משערה עצמה? ומה בקשר לבחורות בוגרות שיודע להם ענין נישואין (ובימינו הם רוב המכריע), האם נחייבם מדין לכסות ראשם?
תשובה
שלום רב: בפשטות מכיון שיסור אשת איש חמור יותר החמירו בו יותר מאשר פנויה. ויש שאמרו שחיוב כיסוי הרא"ש בא כתוצאה מחטא חווה שהכשילה את בעלה . לכן חייבו רק אישה נשואה שיש לה בעל. אולם בהסברת הדברים אי לראות בכיסוי הראש עונש ח"ו. כיסי הרא"ש הוא תוספת צניעות ומעין עטרה לאישה. את העטרה הזאת חייבו רק נשים חשובות שיש להם בעל. אישה כחלק מכך שהיא נהית מיוחדת לבעלה היא מוסיפה צניעות בכך שהיא מצניעה את עצמה מול האחרים כך נוצר קשר חזק יותר עם בעלה. ועוד יש להטעים שהרי אחרי הנישואין אישה צריכה להתגלות בפני בעלה ולא להתבייש ממנו. אולם כדי שלא יפגע מידת צניעותה באופן כללי הוסיפו צניעות כלפי אחרים. בנוגע לפאה באמת רבים מהפוסקים אסרו מכיון שיש בפאה יתר הרהור. אולם רבים שגם התירו ואמרו שהאיסור רק אם מדובר על שער שהוא כמו גוף האישה והוא מעורר לערווה. עצם הידיעה שהשער אינו של האישה אלא הוא רק כבגד על ראשה של האישה מוריד את מחשבת הרהור העבירה. כל טוב
עוד בנושא שאלות כלליות

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il