- הלכה מחשבה ומוסר
- פרקי התארים נ-ע
שיעור 62 - ח"א, פרק נז
על "מצוי", "אחד", ו"קדמון", ועל השגה עמוקה יותר מכל מה שניתן לבטא
אחר שהרמב"ם לימד על ההכרח שלא לייחס לבורא את התארים: "חי", "חכם", "יכול", "רוצה" כמשמעותם הנתפסת בהשגת האדם (בפרק נו), הרמב"ם מוסיף (בפרק נז) ודורש רמת הפשטה עמוקה יותר המחייבת שלא ליחס לבורא אפילו את התארים "מצוי", "אחד", ו"קדמון" כמובנם של המושגים הללו אצלנו. הרמב"ם מלמד ומראה כיצד רמה זו מכריחה הבנה מעמיקה שלא ניתן לבטאה במילים, מחמת שהמילים צרות מלבטאה על עומקה כראוי.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
פרקי התארים נ-ע (27)
הרב בן ציון אוריאל
9 - "וְאֶל מִי תְדַמְּיוּנִי וְאֶשְׁוֶה יֹאמַר קָדוֹשׁ"
10 - על "מצוי", "אחד", ו"קדמון", ועל השגה עמוקה יותר מכל מה שניתן לבטא
11 - שיא טוהר האמונה ושלילת החסרונות וההגדרות מהבורא
טען עוד
"וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱ-לֹהִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱ-לֹהִים הוּא"
שיעור 74 - ח"א, השלמת פרק סו ופרק סז
הרב בן ציון אוריאל | כב שבט התש"ף
דעת ה' ודרכיו ותכלית האדם לרבינו הרמב"ם
שיעור 58 - ח"א, תחילת פרק נד
הרב בן ציון אוריאל | כ"ט טבת התש"פ
מדרגות שונות בהשגת ה'
שיעור 64 - ח"א, תחילת פרק נט, פסקאות 1-7
הרב בן ציון אוריאל | ח' שבט התש"פ
השם המפורש ומשמעות "צלם אלוקים" שבאדם
שיעור 68 - ח"א, פרק סא
הרב בן ציון אוריאל | י"ד שבט התש"פ
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
וַיֵּשֶׁב ה' מֶלֶךְ לְעוֹלָם, וְאַתָּה פֹּה עֲמֹד עִמָּדִי
שיעור 21 – ח"א, פרקים יא-יג, המונחים ישיבה, קימה ועמידה
ל' מרחשון התש"פ
מעלתו העליונה של האדם, נצחיותו ומשמעות דמותו בנבואה
שיעור 22 – ח"א, פרק יד, המונח אדם
ג' כסלו התש"פ
מבנה העולם לפילוסוף ולהשקפת האמונה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (6) סעיפים ה - ו
כ"ב כסלו התשע"ה
הלכות קבלת שבת מוקדמת
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
איך ללמוד גמרא?
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
איסור בשר וחלב
מה זה בכלל אמונה?
שבירת 7 המיתוסים של ליל הסדר
מדוע פורים גדול מכיפורים?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
איך יוצרים את השבת ?