אלה שהאמינו בישועת ה' למרות היותם במדרגה נמוכה, יצאו ממצרים ונגאלו והקימו את בית המקדש, וארבע חמישיות שלא האמינו בישועת ה' בגלל חשבונות רבים - נשארו במצרים ונאבדו מעם ישראל עולמית.
"ומעשה רב אשר נהגנו כשהיינו במחנות הגרמנים ימ"ש והבאנו תפילין אתנו ועשינו כל מה שבידינו להניח תפילין ככל האפשר באותן המקומות. וברור היה כברור השמש בצהרים שאם תפשו התפילין מאתנו שרפו אותם באש... ולא הי' פוצה פה ומצפצף שלא להניח תפילין משום בזיון התפילין או משום שישרפם"
*מרן הרב אליהו זצוק"ל היה אומר, כי הסכמים עם מחבלים שונאי שלום לא שווים את הנייר שעליו הם כתובים. הם לא מבינים שהכול הבל ורעות רוח.
*מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה אומר, כי מהדין אם אדם רואה שמעבירים את השלטון מיד ישראל לידי הרשות הפלסטינית - צריך לקרוע את בגדיו, כשם שקורעים על עיר חרבה.
מהלכות כיבוד התפילין ושקית התפילין - פרשת בא תשע"ח
באדיבות אתר הרב
*משה רוצה שהתמונה של היציאה תהיה חרוטה בראשם של ישראל ותעבור גם לדורות הבאים. על כן הוא עוצר את היציאה באמצע ואומר להם: צלמו במחשבתכם את הרגע הזה.
*בימים הללו צריך לומר "מזמור לתודה" כשרואים את הכבדת הלב של אבו מאזן, שרב עם נשיא ארה"ב ולא מסכים לשוחח עם בנימין נתניהו. אלוקים, כדרכו, מכביד את ליבם הרשעים ומוליכם שולל.
באדיבות אתר הרב
*לפני מכת "בכורות" נדרשים בני ישראל לכוח אמונה חזק מאוד. הם נדרשים לסחוב ברחבי העיר את השה, האליל של מצרים, ולצלות אותו. והם עומדים במבחן.
*חכמינו לא אסרו עלינו את הכנת הסלט בשבת, משום עונג שבת, אבל לימדו אותנו את הגבולות של המותר והאסור.
באדיבות אתר הרב
*אנו מזכירים לעצמנו את פרעה שהעדיף לשכוח כי עם ישראל הוא בנו האהוב של ה' ונענש, כדי שאנחנו נזכור שאנחנו בניו האהובים של ה'. ליתר תוקף אנו גם קושרים את המילים הללו על ידינו ועל ראשנו בכל הנחת תפילין
*סעודת פדיון נחשבת סעודת מצווה. טעם סעודה זו הוא להודות על היותנו בגדר "בני בכורי ישראל", שממנה באה מצווה זו של פדיון בכור.