2 שיעורים

בהעלותך "מי יאכילנו בשר?"
הטענה על חוסר גשמיות, נובעת ביסודה מריקנות רוחנית, וע"כ בשעה שיתמנו הסנהדרין, כאלו שיזכו שתנוח עליהם הרוח אשר עליך, הם הם יהיו התשובה ומרפא היסודי והשורשי. אולם כרגע שהעם מרגיש שחסר לו הבשר, ינתן להם גם מחסורם זה, אולם בנתינת הבשר אין מזור אמיתי לחסרונו.

בהעלותך שלך גדולה משלהם
אם אהרון הצטער על כך שלא השתתף בחנוכת הנשיאים, מדוע באמת לא השתתף עמם? ומה הקשר בין הדלקת הנרות במקדש לבין הדלקת נרות חנוכה?