8 שיעורים

תשובה מאהבה ותשובה מיראה
ננסה להבחין בין ב' דרכי התשובה, זו שמיראה וזו שמאהבה, ע"י התבוננות במאמרי חז"ל ודברי רבותינו האחרונים בהסברם.
הרב רוני קלופשטוק | אלול ה'תשס"ג

"תנו לה את הילוד החי..."
ברצוננו השבוע לעסוק במספר שאלות הנוגעות לבעיות הלכתיות שנידונו, כתוצאה מאימוץ ילדים. הפוסקים של הדור האחרון התייחסו פעמים רבות לשאלות אלו, ונביא רק מקצת מן הבעיות והפתרונות שעלו בתשובותיהם.
הרב רוני קלופשטוק | א' תמוז, התשס"ד

הלכות בענין השלג
הרב רוני קלופשטוק | ל"א שבט, התשס"ד

לתחילת השנה האזרחית
בלקט המקורות שלפנינו נעסוק במספר זויות הלכתיות בהתייחסות היהדות לנקודות המפגש היום-יומיות בינה לבין הנצרות. מתוכן נוכל לעמוד על ההתרחקות הנדרשת מסממנים נוצריים שחודרים מבלי משים לתוך חיינו.
הרב רוני קלופשטוק | ז' טבת תשס"ד

החינוך ע"פ המשכן והשבת
האם העבודה של הקמת המשכן דוחה שבת, כפי שעבודתו דוחה שבת? על פי דרשת חז"ל שבת קודמת, כנראה מסדר הפסוקים בפרשת ויקהל. מנגד, סדר הפסוקים בפרשת כי-תשא מורה לכאורה ההפך. בעל ה"משך חכמה" נתן טעם לשינוי בסדר הפסוקים על פי היחס לקדושתן של ישראל לפני חטא העגל ולאחריו. בהמשך לקו חשיבתו, ניתן להציע אופן התייחסות למהלך החינוכי של האדם בכלל, ושל יחס המחנך לתלמידו בפרט.
הרב רוני קלופשטוק | אדר א', תשס"ג

החינוך ע"פ המשכן והשבת
האם העבודה של הקמת המשכן דוחה שבת, כפי שעבודתו דוחה שבת? על פי דרשת חז"ל שבת קודמת, כנראה מסדר הפסוקים בפרשת ויקהל. מנגד, סדר הפסוקים בפרשת כי-תשא מורה לכאורה ההפך. בעל ה"משך חכמה" נתן טעם לשינוי בסדר הפסוקים על פי היחס לקדושתן של ישראל לפני חטא העגל ולאחריו. בהמשך לקו חשיבתו, ניתן להציע אופן התייחסות למהלך החינוכי של האדם בכלל, ושל יחס המחנך לתלמידו בפרט.
הרב רוני קלופשטוק | אדר א', תשס"ג

נסיונות מאז ולתמיד
נסיונותיו של אברהם אבינו בימינו אנו.
הרב רוני קלופשטוק | כסליו תשס"א
