מאיפה התחלנו?

מדור שאל את הרב התחיל בשלוש שאלות לפני 16 שנה, וכיום אנחנו עומדים על 83,011 תשובות יחד עם אלפי תשובות בקבוצות הווצאפ.

2 דק' קריאה
ישיבה
לפני שש עשרה שנה, בתאריך כ"א מרחשוון תשס"ב - התפרסמו באתר התשובות הראשונות,  על גובה רוחני אחרי יום כיפור, לימוד תורה לעומת שירות צבאי ודרכים להחזרה בתשובה.

את התשובות הראשונות השיב מו"ר הרב זלמן מלמד, שבוע אחר כך גם הרב אליעזר מלמד הצטרף והתחיל לענות גם הוא, ומאז במשך השנים למעלה מחמישים רבנים השיבו על השאלות הרבות שהגיעו מידי יום.

מדור שאל את הרב גדל והתפתח. עם הזמן יותר ויותר שאלות הגיעו מידי יום ועברו את רף עשרים השאלות מידי יום. השאלות שהגיעו עסקו בתחומים שונים ומגוונים - שאלות בהלכות הנוגעות ליום יום, שאלות בדיני ממונות, שאלות באמונה, הדרכה והכוונה ושאלות אישיות בתחומים נוספים.


בשנת התשס"ח, עם התפתחות המדור, ראינו שיש צורך ביצירת שירות ייחודי, וביוזמת הרב שמואל הולשטיין הקמנו בית הוראה לטהרת המשפחה. במסגרת בית ההוראה, אנחנו נותנים מענה לשאלות בענייני אישות וטהרת המשפחה תוך זמן קצר, עד שלוש שעות.
דרך בית ההוראה 6278 תשובות קיבלו מענה מהיר ואיכותי ממורה הוראה העוסק בדיני טהרת המשפחה. כמובן שרוב רובן של השאלות האלו נשארו חסויות ולא לפרסום, כך שהשואלים קיבלו את התשובה באופן אישי ופרטיותם לא נפגעה.


עברו שלוש שנים, ובשנת תשע"א עלה צורך נוסף - להכניס למערכת רב שיעסוק בקשר אישי וסיוע לחוזרים בתשובה. האתר לא הוקם כאמצעי להחזרה לתשובה, אך בעקבות פניות רבות שהגיעו אלינו הבנו שיש צורך כזה.
לתפקיד גויס הרב יצחק גרינבלט, ומאז הרב השיב על מאות תשובות וסייע לפונים רבים. לא רק אנשים בתהליכי חזרה בתשובה פנו לרב, הרב ליווה ותמך גם גולשים חילוניים שעלו להם שאלות שונות וגם גולשים דתיים שחוו קשיים וספקות.


בשנת תשע"ז, בעקבות כניסת הטלפונים החכמים לכל כיס - פתחנו קבוצת ווצאפ עם חמישה רבנים מרבני האתר, הפצנו את קישור ההצטרפות לקבוצה והזמנו את כל מי שרוצה להצטרף בקבוצה - עם שני כללים עיקריים. השאלה מיועדת לשאלות ותשובות בלבד, ורק רבנים עונים על שאלות. 

תוך שבועיים הקבוצה התמלאה במאתיים וחמישים שואלים, ומיד אחר כך פתחנו קבוצה נוספת. גם הקבוצה השניה התמלאה תוך זמן קצר, וכיום אנחנו עומדים על שבע קבוצות ווצאפ וקבוצה נוספת גם בטלגרם. בכל קבוצה משיבים כחמישה רבנים, כך שהשואלים מקבלים תשובות מהירות לשאלות שלהם, ומנהל מטעם האתר נוכח בכל הקבוצות ומוודא שהקבוצות נשארות ענייניות לשאלות ותשובות בלבד.


כיום זכינו ובמאגר התשובות באתר קיימות 83,011 תשובות - מספר עצום של תשובות בכל נושא תורני, ובאמצעות המאגר פעמים רבות אנו יכולים גם לתת מענה מיידי לשואלים, באמצעות שליחת תשובה מתוך המאגר לשאלה זהה.


ביום רביעי אתר ישיבה פותח בקמפיין ייחודי, על מנת לאפשר את הרחבת הפעילות של האתר. כל שקל שגולשי האתר יתרמו יוכפל פי שלוש. נמשיך להפיץ את אור התורה בעולם - כי בשביל זה יש אינטרנט!
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il