שבת נישואין וזוגיות התקיימה בירושלים

אתר ישיבה ארגן בשבת האחרונה שבת בנושא נישואין וזוגיות עם הרב שמואל אליהו. התגובות היו חמות מאוד.

אתר ישיבה
בשבת האחרונה (פרשת וישלח) ארגן אתר ישיבה שבת בנושא "נישואין וזוגיות" במלון "לב ירושלים" בירושלים. בשבת השתתפו זוגות מכל רחבי הארץ שנרשמו לשבת, ולצערנו זוגות רבים נוספים שרצו ליטול חלק בשבת לא יכלו עקב העובדה שנגמרו כל החדרים הפנויים במלון.

במהלך השבת שמעו המשתתפים שיחות מפי הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, ואשתו הרבנית טובה וכן מפי הרב עזרא כהן, מנהל אתר ישיבה. במוצאי השבת נשא הרב אליהו שיחה נוספת ולאחריה שוחחה הרבנית צביה אליהו, רעייתו של הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל, עם הנשים ונתנה להן עצות לחיים זוגיות מאושרים.

הרבנית צביה אליהו

בליל שבת התקיים ענג שבת עם הרב שמואל אליהו, במהלכו עלו שאלות רבות הנוגעות לחיי המשפחה והזוגיות בימינו. בין היתר על היחס בין לימוד התורה והשאיפות הרוחניות של כל אחד מבני הזוג, לבין המטלות והמשימות היום-יומיות והצורך בהשקעה בקשר. נושא השיח והדיבור בין בני הזוג וכן התמודדות עם קיומם של פערים רוחניים בין בני זוג עלו אף הם במהלך ענג השבת.
הרבנית טובה אליהו הדגישה בשיחותיה אל הנשים את מקומה של האשה בתוך המבנה המשפחתי ואת תפקידה המיוחד.

המשתתפים הביעו שביעות רצון רבה מקיומה של השבת וביטאו את רצונם לדעת ולהשתתף בשבתות נוספות כגון זו. נציין כי גם בתחום הגשמי היתה שביעות רצון רבה מנוחות ואיכות החדרים ומן הסעודות והכיבוד לכל אורך השבת.

אתר ישיבה רואה חשיבות רבה בעניין ובהמשך לשבת הקודמת שעסקה בהתמודדויות בני הנוער את האתגרים הניצבים בדורנו, ולשבת זו שעסקה בנישואין וזוגיות, מתכנן צוות האתר להמשיך ולהוביל שבתות עיון שיתנו מענה לציבור רחב הצמא לשבת מלאה תוכן איכותי, תוך שמיעת שיחות והדרכות מגדולי הרבנים.


שבת נישואין וזוגיות
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il