ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

קשה לי עם הלחץ שהתורה מטילה עליי. | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


י"א שבט תשע"ו

קשה לי עם הלחץ שהתורה מטילה עליי.


הרב ש. יוסף וייצן

שאלה:
שלום. בגיל אחת-עשרה בערך אמי עברה תהליך גיור ואני איתה (שאלו אותי אם אני מעוניין והסכמתי כי התלהבתי מהעניין). לאחר כשנה בערך היא הפסיקה לשמור מצוות (כשהתגיירה היא אכן שמרה שבת וכיו"ב אבל זה לא רלוונטי לשאלה), וגם אני- אבל תקופה קצרה לפני בר-המצווה חזרתי בתשובה וחזרתי לשמור שבתות ולהתפלל.

לאחר מכן נכנסתי לישיבה ואני כבר שנה וחצי שם (אני בן ארבע-עשרה). (אם אפשר לקרוא למקום עם הרבה ספרים וכארבעים מעשנים כפייתיים שנהנים להבריז מהתפילות ישיבה).

העניין הוא כזה- ראיתי הרבה מאוד ספרים (בעיקר בישיבה), כמו למשל "איגרת לבן תורה" של הרב יצחק יוסף או "שאיפות" ודברים דומים שבעצם אומרים שהשאיפה (מטרה?) היא ללמוד כמה שיותר בלי הפסקה חוץ מלאכול, לשתות ולישון (שנ"צ- אם לא בשביל ללמוד טוב אחר-כך- ביטול תורה!). וגם ראיתי הרבה דברים שההלכה לא ממש מרוצה מהם (אני אוהב מאוד לנגן למרות שזה לא ממש חלק הלכתית, או למשל לקרוא מאמרי מדע באינטרנט). הרעיון הוא שעכשיו כשאני יודע למה הכנסתי את עצמי אני מרגיש ממש לא טוב עם ההחלטה שלי להסכים להתגייר (או לחזור בתשובה, שהרי אם לא הייתי חוזר בתשובה הייתי נחשב כגוי כיוון שזה היה לפני שנעשיתי בר-מצווה), ופשוט חי בתקופה האחרונה עם תחושה נוראית של פיספוס והחמצה.

ממש לא נעים שבאתי עם רצון טוב וכוונה טובה ונלחמתי כדי לחזור בתשובה רק כדי "לקבל בראש" על כל שנייה פנויה שאני לא מנצל ללימוד ועל כל פיפס קטן שלא יוצא לי. חוץ מזה שגם לימוד התורה באופן כללי בתקופה האחרונה לא הולך לי *בכלל*.

אשמח לעצה או עידוד.

תשובה:
שלום רב
לאחר שהתגירת אתה ממש כמוני. כפי שאני צריך לנחם את עצמי ולברך בשמחה בכל בוקר שלא עשני גוי כך גם אתה צריך לומר ברכה זו בשמחה.
הכיצד? הרי אנו מצווים תרי"ג מצוות ובודאי לא יכולים לעמוד בכל הסף הגבוה שאנו מצווים?
על כך עיין בספר תפארת ישראל פרק ה' שמבאר את מאמר חז"ל רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות. שם מבואר שעצם זה שיש לנו נשמה ישראלית היא כבר נותנת לנו מעלה ובונוס שגורמת לנו לשמחה והרגשת שלמות גדולה. מה שאדם במזיד ובמרידה לא רוצה לקיים ודאי שזה גורם שגם הנשמה הפנימית שבו לא מועילה לו ולא מחוברת אליו. אבל אם לא מדובר על מרידה אנו מתמלאים בשמחה על השייכות שלנו לקב"ה גם ללא המעשים שלנו.
כשם שיש הבדל בגודל העבירה בין ישראל לגוי יש הבדל עוד יותר גדול במשמעות המצווה של גוי או אדם מישראל. מרובה מידה טובה ממידת פורענות פי 500. כלומר כתוצאה מהגיור העבירה שלך נחשבת יותר. אולם גם המצווה שלך נחשבת יותר ולענין זה מדובר על פי 500 בפער שאין מעשה העבירה למעשה המצווה.
אשריך שאתה חלק מאיתנו ואתה התקרבת להיות תחת כנפי השכינה.
כל טוב


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il