- הלכה מחשבה ומוסר
- פרקי הכלאם עא-עו
שיעור 82 - ח"א, השלמת פרק עא[3], פסקאות 10-24
דרך ההוכחה של הרמב''ם לעיקרי האמונה
הרמב''ם לימד על דרכם של ה''מדברים'' להסביר את המציאות כך שתתאים לדעותיהם, וטוען כי השקפת עולמם בנויה על ''היפוך עולם'' ו''שינוי סדרי בראשית'' וע''כ הוא מסתייג מדרך ההוכחה הרעועה שלהם הבנויה על הנחות עולם הפוך. בניגוד אליהם רוצה הרמב''ם להגיע להוכחה מוחלטת ושלימה למציאות ה' ולכן הוא רוצה להוכיחה גם בלא תלות בעניין חידוש העולם וגם בהנחה שמקבלים את טבע העולם לפי מדע הפילוסופיה של ימיהם. בהמשך לזה מסרטט הרמב''ם בפנינו את מהלך הדברים שהוא הולך להסביר בכל הפרקים הבאים וכיצד יבסס ויוכיח את האמונה ועיקריה לפי דרכו.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
פרקי הכלאם עא-עו (19)
הרב בן ציון אוריאל
2 - גרגירי ליבה של סוד המתפוצצים לכמה דרכים
3 - דרך ההוכחה של הרמב''ם לעיקרי האמונה
4 - על מקומו של המדע העתיק, ועל סודות הסתרים האמיתיים במשנת הרמב"ם
טען עוד
האטומיזציה של ה''מדברים''
שיעור 87 - ח"א, תחילת עג[1], פסקאות 1-14
הרב בן ציון אוריאל | ט' אדר התש"ף
''כל מדומה – אפשר''
שיעור 90 - ח"א, המשך פרק עג[4], פסקאות 37-46
הרב בן ציון אוריאל | ט"ו אדר התש"ף
"וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו, וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר"
שיעור 80 - ח"א, תחילת פרק עא[1] וקבוצת ''פרקי הכלאם''
הרב בן ציון אוריאל | ל שבט התש"ף
על מקומו של המדע העתיק, ועל סודות הסתרים האמיתיים במשנת הרמב"ם
שיעור 83 - ח"א, מבוא לפרקים עב-עו
הרב בן ציון אוריאל | ה' אדר התש"ף
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
עיקר הגמול וסיבת מיעוט איזכור העולם הבא בתורה
חבורה בכוזרי מאמר ראשון (53) הרחבה לעניין הגמול
סיון התשע"ד
סגולת ישראל לריה"ל
חבורה בכוזרי מאמר ראשון (40) סעיפים צ"ב - צ"ו
סיוון התשע"ד
הגאולה האחרונה בנבואות עובדיה וזכריה
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ו
ח' שבט תשע"ט
במה נעבוד כשהבינה המלאכותית תחליף את כולנו?
תכלת, שושנה, ופרץ שמחה, איך הכל קשור?
האם מותר לטייל במקום בלי מניין?
אוצרות בלב הים
מה מחבר שמיים וארץ?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
הלכות קבלת שבת מוקדמת