- הלכה מחשבה ומוסר
- פרקי הכלאם עא-עו
שיעור 91 - ח"א, המשך עג[5], פסקאות 47-54
שכל ודמיון, אפשרות והכרח, חופש א-לוהי וטבע
השלמנו את עיוננו בהנחה העשירית של ה"מדברים" ש"כל מדומה אפשר". הרמב"ם האריך להבחין בין שכל לדמיון, האריך להוכיח שאין לסמוך על הדמיון בהכרת המציאות לאשורה והסיק מכך על הצורך לבחון ולהכיר את המציאות ע"י השכל בדווקא. לאחר בירור יסודי זה הוא חדר לעומקו של הויכוח בין הפילוסוף ל"מדבר" ולמורכבות שיש בהכרעה באותו ויכוח. ובסיום דבריו, רמז הרמב"ם לדעתו שלו הממצעת בעניין, שאינה לא כדברי זה ולא כדברי זה, ואנו השתדלנו לבארה יחד עם השוואה לדברי חכמים נוספים מחכמי ישראל שעסקו בסוגיה עמוקה זו.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
פרקי הכלאם עא-עו (19)
הרב בן ציון אוריאל
11 - ''כל מדומה – אפשר''
12 - שכל ודמיון, אפשרות והכרח, חופש א-לוהי וטבע
13 - סוגי אינסוף
טען עוד
האטומיזציה של ה''מדברים''
שיעור 87 - ח"א, תחילת עג[1], פסקאות 1-14
הרב בן ציון אוריאל | ט' אדר התש"ף
אינסוף נפשות ואינסוף בזה אחר זה
שיעור 95 - ח"א, השלמת פרק עד[3], פסקאות 18-25
הרב בן ציון אוריאל | כ' אדר התש"ף
על מקומו של המדע העתיק, ועל סודות הסתרים האמיתיים במשנת הרמב"ם
שיעור 83 - ח"א, מבוא לפרקים עב-עו
הרב בן ציון אוריאל | ה' אדר התש"ף
גרגירי ליבה של סוד המתפוצצים לכמה דרכים
שיעור 81 - ח"א, המשך פרק עא[2], פסקאות 4-9
הרב בן ציון אוריאל | א' אדר התש"ף
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
"וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱ-לֹהִים"
שיעור 20 – ח"א, פרק י, המונחים עליה וירידה
כ"ט מרחשון התש"פ
שלושת הגאולות שבנבואותיו של ישעיה
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ב
ב' שבט תשע"ט
וַיֵּשֶׁב ה' מֶלֶךְ לְעוֹלָם, וְאַתָּה פֹּה עֲמֹד עִמָּדִי
שיעור 21 – ח"א, פרקים יא-יג, המונחים ישיבה, קימה ועמידה
ל' מרחשון התש"פ
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
שבירת 7 המיתוסים של ליל הסדר
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
מדוע פורים גדול מכיפורים?
איך מגדירים כללי מלחמה?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
איך ללמוד גמרא?
האם מותר לפנות למקובלים?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
אוצרות בלב הים
האם מותר להתקלח ביום טוב?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?