"ליהודים היתה אורה ושמחה...בראותם יחד תכלת מרדכי" העם ראו ישועות ודברים גדולים כ"כ אז מדוע התרגשו דווקא מתכלת מרדכי?! הרב ינון גרוסברג במסר מיוחד לכבוד חג הפורים.
המהר"ל מבאר בהקדמתו לאור חדש את האסטרטגיה של אסתר מול המן, ומדוע פורים לא יתבטל לעתיד לבוא.
ביאור נקודת השכרת בפורים - שעניינה הופעת הקדושה גם במקום הגשמי ביותר.
עמלק נמצא יכן שיש פירוד, עבודת מרדכי היה לכנוס את כל היהודים ולאחדם ועי"כ שרתה בהם שכינה וזכו ל"הדור קיבלוה" ולבית שני.
חז"ל תיקנו לנו קריאת מגילה בציבור ומשלוח מנות ע"מ לשמר את האחדות הזאת.
שיטת הרמב״ם שבתורה הרהור כדיבור, ישוב הדרכת אריה והצלח את הקושיות על הרמבם, יציאה ידי חובה בקריאת המגילה בהרהור, דעת החולקים על הרמבם והדין שיוצאים בהרהור בדיעבד.
רמב״ם הלכות ברכות פרק א הלכה ז, רמב״ם הלכות שבת פרק כד הלכה א
שני מהלכים בפורים מהלך אחד של גאולה ומהלך שני שזאת יותר ישועה מאשר גאולה וזה מדריגה יותר גבוהה. במהלך הראשון הגאולה ע"פ המדריגה הרוחנית של האדם ומרדכי מביא איתו מציאות של גאולה. סוג הגאולה הזה לא יכול לגאול את המציאות בחו"ל אז למה צריך את פורים? כי זה מכין אותנו להגעה לגאולה השלמה בניסן. אז מה כוח הגאולה של פורים? גאולה פנימית שגורמת לחיצונית כמו איילת השחר.