- הלכה
- שאלות כלליות בברכות
אחד מברך לכולם או כל אחד לעצמו?
שאלה
לגבי עניין העדפה בין "ברוב עם" ל"ריבוי ברכות", מה עדיף למעשה, ומדוע יש ברכות שאנו מעדיפים "ברוב עם", ויש ברכות שאנו מעדיפים שכל אחד יברך לעצמו?
תשובה
למעשה, עדיף בדרך כלל ברוב עם. ולכן אחד מברך ומוציא את האחרים ידי חובה. אבל האשכנזים חששו שאנשים לא ידעו לכוון להוציא ולצאת כראוי, ולכן תיקנו שבמקרים מסוימים כולם מברכים. אם זו ברכה תדירה, כגון: ברכת המזון, אזי כל אחד מברך לעצמו, מפני שיש חשש שלא יכוונו כראוי, אבל אם זו ברכה יותר נדירה, כגון: תפילת הדרך וקידוש, עדיף שאחד יוציא את כולם, שבברכות לא תדירות טבע האדם לכוון יותר ולשים לב למה שאומרים.
בירך הגומל על עצמו וחברו והתברר למברך שהוא לא היה צריך לברך
הרב דניאל קירש | י"א תמוז תשפ"ב
האם אשה חייבת בברכת 'שחלק מחכמתו ליראיו'?
הרב דניאל קירש | כ"ז סיון תשפ"ב

ברכת מתיר אסורים לאסיר
הרב דוד חי הכהן | כ"ז כסלו תשע"ג
ברכות
כולל הלכה בית אל | י"ד תמוז תשפ"ב

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

שרוולים לילדות
כ"ט שבט תשס"ב

אורח מעדה אחרת
ל שבט תשס"ב

לשמוע מגילה מאיש או מאישה?
ו אדר תשס"ב

חימום אוכל בשבת
ל שבט תשס"ב

תפילה בציבור לחולה בשפעת מדבקת
הרה"ג יעקב אריאל | ה שבט תשע"א
זמן עשר מכות מצרים
הרב יוסף אפריון | כ"ט אייר תשע"א

זמן "צאת הכוכבים"
רבנים שונים | כ"ב מרחשון תשע"א

השלכת ציפורניים
הרב עזריה אריאל | כ"ז ניסן תשע"ד

בישול בכיריים "אידוקציה" לתבשילים של שבת
הרה"ג יעקב אריאל | ג שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג

נישואים בין-עדתיים
הרה"ג יעקב אריאל | ג שבט תשפ"ג
