שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • גוים והיחס אליהם

הפתרון התורני הרצוי לשאלת הערבים

undefined

הרב אליקים לבנון

ל שבט תש"פ
שאלה
לכבוד הרב אליקים לבנון שליט"א, השלום והברכה. ברצוני לשאול את כת"ר, מהו האידיאל אליו שואפת תורת ישראל באשר ליחס לערבים היושבים בתוכנו? רוצה לומר: נניח שנזכה להנהגה שתפעל לאור הדרכתה של תורה, כיצד עלינו לפעול לגביהם? א} האם עלינו לחתור לגירוש של כולם? ב} האם ישנו הבדל הלכתי- אמוני- מהותי בין ערביי "הקו הירוק" לבין ערביי יו"ש או עזה? ג} בדרך כלל התשובה הקלאסית היא שאת ה"נאמנים" אפשר להשאיר והלא -נאמנים "צריכים למצוא את עתידם במקום אחר" או משהו בסגנון...כאילו האיסור חל עליהם או שהם יעזבו לבד...ובכלל...איך מבדילים בין "נאמנים" לכאלה שאינם? כל מחבל הוא "נאמן" עד השנייה שהוא דוקר/ יורה/ שוחט יהודי. כל זמן שאין לנו רוח הקודש הטענה הזו לא רצינית... ד} נניח שמחר כולם יהיו "נאמנים" ללא-דופי ויזמינו אותנו לשלוט ביו"ש ובעזה מתוך הכרה בייעוד ובייחד של עם ישראל. זה החלום {בלהות} שלנו... מה יהיה המאזן הדמוגרפי?! 50-50? ומה על ההתבוללות? ה ירחם... ה} משום מה יש נטייה להתעלם מכך שלתורה יש הגדרות ברורות{!} למה הוא גוי נאמן: שבע מצוות בני נח, מיסים ועבדות. ואפילו לגבי גר תושב{!} {שכלל לא קיים בדורנו}, ישנו איסור לגור על הספר או בירושלים או להתמנות לשררה כלשהי על ישראל וכו...איזה ערבי יסכים לתנאים האלה? האם אנחנו לא מרמים את עצמנו בגלל הרצון למצוא חן? ולא ברור לי בעיניי מי. ברצוני לציין שאיני מתייחס בדבריי לכת"ר, אלא לת"ח אחרים שהביעו דעתם בנושא. אשמח להתייחסותו של הרב לכל הסעיפים. בתודה מראש.
תשובה
שלום. א. בתורה יש כללים ברורים. ב. יהושע, בכניסתו לארץ, שלח 3 הצעות ליושבי הארץ: 1. לצאת מהארץ, לברוח. הגירגשי ברח. 2. לקבל עליהם עבדות+מיסים. הגבעונים הסכימו. 2. להלחם. אלה האפשרויות גם היום. ג. כאשר ידינו תקיפה, אנו יכולים לכפות את אחת האפשרויות. כיום, "אין ידינו תקיפה", בגלל לחץ האומות, לכן, אפשר להניח לגויים לגור בארץ. כמובן, בתנאי שאין בכך סיכון. אם יש סיכון, צריך לנקוט בכל האמצעים להגן על עצמנו. ד. כאשר ידינו תקיפה, לא נותנים להם זכות הצבעה, וכד'. בעז"ה, נתפלל שבקרוב תהיה ידינו תקיפה!
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il